Annons:
Etikettallmänt
Läst 1064 ggr
LinaN
2014-06-02 23:26

Dressyrdagboken Juni

Så, äntligen lite medvind. Såret läker fint och efter en andra omgång med penicillin + penicillin-salva och metacam så är vi faktiskt igång igen.

Skrittade en tur igår med sambon och hunden som sällskap, och idag så red jag lite i ridhuset i trav och galopp också för att känna hur han känns. Och det kändes bra, ingen rörelsestörning och han vart otroligt arbetsvillig och positiv. Han lossna på två varv på volten i vänster varv, i höger krävdes mer men det lossna förvånandsvärt snabbt där också. höll kanske på en kvart allt som allt.

Förutom några ryttarmissar och att mitt ryggskott beter sig illa så gick det helt fantastiskt bra! :D

Så nu är det igångsättning igen, men som tur är så har han inte tappat så mycket kondis eller muskler så det är skönt!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Peppe
2014-06-05 12:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Båda mina går på bete så här händer ingenting alls. Unghästen är ivägkörd så honom ser jag inte ens varje vecka numer. Han har bara varit iväg 3 veckor och jag längtar redan tills han är hemma igen. Kommer bli en lång sommar!😉

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Chestnut
2014-06-09 16:03
#2

Låter härligt LinaN! Jag tävlade igår!! LB:1 med nordis och det gick som väntat - knappt godkänt. Men det var jättekul och förhoppningsvis så går det bättre nästa gång om knappt tre veckor. :)

Med vänliga hälsningar
Chess

Lindbygarden
2014-06-25 17:40
#3

Skönt att det läker LinaN!

Här har det varit hysteriskt mycket med jobb och fölningar. Fyra föl har det blivit under maj och juni, två ston och två hingstar.

Denna månad har varit fokus föl och jobb.

majaliten
2014-06-29 10:55
#4

Min dressyr mupp till häst va ute på en PandJ igår. Det va helt ok men vi har vart borta från tävlingar ett tag så hästen var tittig men 2 klassen gick mycket bättre . Nästa månad hoppas vi på att komma ut på en dressyr lätt a men samma dag som hästen hade vart å tävlat skadar hästen sig i hagen och ser ut att ha fått ett skär sår . Men inte halt bara lite öm så nu är de bara att hålla rent enligt vet är det för sent att sy .

Upp till toppen
Annons: