Annons:
Etikettunghästen
Läst 1597 ggr
YlvaD
3/19/14, 4:14 PM

Fyraåringar

Hej! Skulle bara vilja höra vad ni andra här ute har för plan med era fyraåringar? :) Vad ska de kunna i år, har ni tänkt komma ut på någon liten tävling osv? Visa gärna med bilder också!

Vill ha lite inspiration till min egen. Tror dock hon ligger lite över vad hon borde kunna ännu! ;)
/Mvh Ylva

Med vänliga hälsningar Ylva och Disney! Glad

“There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a man.”

Annons:
majaliten
3/21/14, 12:01 AM
#1

Min fyra åring (när hästen var det) skulle Kunna back och framdels vändningar öppna sluta (förvänd också) skänkelvikning skritt trav och på började ombyten . De va en lätt lärd hätst och så kunnde den få längre vila utan att behöva oroa sig för att den ligger efter jag va jätte nogran med att de skulle utföras rätt lite för noga men de löna sig idag . Hästen är korekt lärd och har intr tagit skada eftersom den fått villa på bra sätt smälta allt mentalt och kropp. Fick växa ikap och ingen oro för att hästen låg efter i utbildningen

P4go
3/24/14, 8:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vi ska försöka komma ut på lite pay and ride då min foderhäst ligger väldigt mycket bak i utbildningen (har honom hemma för utbildning sen i Januari) innan dess har han nästan bara blivit lärd grunderna.
Han är dock fem. :)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

WinterPrince
3/24/14, 10:59 AM
#3

Jag har en fyraåring som jag jobbar med i körd dressyr. Då han har en ganska naturligt bra takt jobbar vi nu med lösgjordheten. Börjar komma så smått. Framförallt i skritten, i traven blir det lite mer oregelbundet. Vi är anmälda till vår första träningstävling, 13 April :)

Lindbygarden
3/25/14, 12:59 PM
#4

min fyraåring ska föla i Juli sen får vi se vad som händer.

Upp till toppen
Annons: