Annons:
Etikettövrig-dressyr
Läst 2829 ggr
jjohannan
1/19/14, 6:53 PM

KWPN TP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon fler som har en kwpn tp? Skulle gärna få lite tips!

Annons:
Lindbygarden
1/20/14, 4:52 PM
#1

Nej tyvärr inte men hör gärna mer om din häst! Tycker att de verkar otroligt trevliga och arbetsvilliga.

jjohannan
1/29/14, 10:42 AM
#2

Hej! Har inte haft han så länge, och vet nästan inget om honom. Ganska dåligt hanterad. Har ingen respekt och har mkt hjärnspöken men finns inget ont i han! Har inte knappt ridit honom, försöker muskla upp honom från marken först. Men nu efter ca 2månader börjar jag se tydliga förändringar, han är mkt lättare att hantera. Han är född -99 Men man kan tro att han är 3 år :p
Ska försöka få till någon bättre bild :)

LinaN
1/29/14, 11:44 AM
#3

Tips för respekten är att träna en hel del fårn marken på lång lina, NHn hjälpte mig massor när min häst blev en respektlös skitstövel (för att jag inte visste bättre) och idag är han väldigt trevlig att både hatnera och rida :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

jjohannan
2/7/14, 11:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har endast tränat från marken i 2 månader, så han blir ju bättre och bättre. Saker som att tränsa kan vara ett h..vete vissa dagar. Men Bara man inte ger sig så märker han mer och mer att han inte kan bestämma! :) Nu är problemet att hitta en sadel han gillar. Han är väldigt omusklad, kör på westernsadel nu för det är bara den han gillar. :)

LinaN
2/7/14, 10:53 PM
#5

Här är bara ett kort utdrag från en medlemsDVD men det förklarar lite snabbt hur man kan arbeta med tränsningsproblem ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: