Annons:
Etikettallmänt
Läst 1867 ggr
Lindbygarden
2014-01-14 14:52

Shoppingtråden

Tänkte vi kunde skriva vad vi senast har köpt, vad vi vill och/eller tänker köpa.

Jag köpte mig ett par oskodda Ridbyxor och går o funderar fram och tillbaka på att köpa ett multibridle.

Annons:
matsdotter
2014-02-07 02:22
#1

Det senaste jag införskaffade mig var ett svart Dyon WC-träns, hunter-modellen. Är så lycklig över att äntligen ha ett träns med borttagbar flärp, så att man kan vara snokremsfri utan att ha den fula flärpen kvar eller försöka klippa bort den, blir aldrig riktigt snyggt. Dessutom älskar jag hela designen på tränset. Läderkvalitén är helt underbar också! 😍 Så nu är jag körd, lär aldrig klara av att köpa ett billigt träns igen, haha!

Ska jag skriva vad jag och Krusmynta VILL ha så blir det ett x antal A4-sidor skulle jag tro! Om jag däremot ska hålla mig till vad vi faktiskt behöver någorlunda mycket så blir listan lite mer överskådlig :)

Jag behöver verkligen ett par nya Ridbyxor eller två, och dessutom skulle jag behöva ett par nya ridskor då mina är spårlöst försvunna. Annars behöver vi en sele, och möjligen ett baucher-bett. Sen skulle matten vela köpa en sadel med lite mjukare sits, min rumpa är fortfarande extremt benig trots att jag har gått upp en massa. Fast det är inget akut eftersom det ändå inte kommer bli längre ridpass än på ett bra tag, så jag kan stå ut!

Sen så säger Krusmynta att hon verkligen BEHÖVER ett x antal set med schabrak och matchande lindor, och ett par snygga damasker. Egentligen borde hon nog ha några täcken och grimmor som matchar till det också, ifall att hon skulle stöta på en paparrazzi. Och om matten inte ser till att ha matchande kläder då så får hon ju skämmas, och så kan vi ju inte ha det 😃

jjohannan
2014-02-07 11:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag funderar på att köpa Hööks Pad Dressyr Xpert Antislip Equi-Guard. Någon som har testat den? Fördelar den trycket bättre?

Peppe
2014-02-07 14:32
#3

Åh jag vill köpa så mycket att jag inte vet vart jag ska börja!!

Men jag tror att på listan under året står ridkläder till mig själv först och främst

Sen vill jag ju köpa träns, sadel, tömkörningsdäckel, massa schabrak med matchande lindor, täcken, grimmor, benskydd osv osv till unghästen… har svårt att bestämma mig för vad jag ska börja med som sagt.

Tror jag håller mig till ett träns och 1-2 schabrak med lindor under 2014 och satsar mer på mig själv som sagt. Förhoppningsvis kan unghästen låna ponnyns täcken även nästa år så behöver jag inte köpa egna till honom förrän 2015.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
2014-02-07 21:56
#4

Hihihihih det är lätt att bli prylgalen.😃

matsdotter
2014-02-07 23:38
#5

#4: Verkligen! Det är tur att vi just nu har en väldigt ansträngd ekonomi, annars hade vi nog varit tvungen att hyra en extra lägenhet för mina hästgrejer (a)

Men jag känner mig faktiskt lite vuxen, har kommit fram till att Ettan faktiskt inte behöver 8 olika träns och 3 sadlar när hon ändå bara lullar i skogen, så jag har sålt ett träns+tillhörande martingal (och grät nästan när jag la ut det på annons eftersom det faktiskt är så fiiint, haha!) och ska lägga ut 2-3 träns till och en sadel med ;)

Dessutom beslöt jag mig för att sälja min rosa sadelgjord och brösta också iom att tränset med rosa foder och pannband inte sitter 100 på henne, så då får det åka och då behövs inte de andra rosa sakerna. Men hon är ju så söt som my little pony, så det är lite synd! :(

LinaN
2014-02-07 23:54
#6

På önskelistan finns Freestyle och Finesse-boxen från Parelli, samt så är jag på jakt efter ett par begagnade stigbyglar som är ledade/elastiska för att skona knä/fotleder.

Sen är önskelistan bra mkt längre….

Det senaste jag köpte vart gaffatejp, wetwrap och systembolaget-plastpåsar eftersom de ha perfekt strl för att sätta hästens hov i när man gör våtvarma omslag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Zahara
2014-02-10 17:32
#7

Svarta handskar i kalvskinn. Underbara och jag blir inte hård i handen som av andra handskar. Me like

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Chestnut
2014-02-10 21:23
#8

Högst upp på önskelistan är nya dressyrsadlar men det ligger långt fram… Senaste köpet var foder och en stor säck morötter, hästarna blev glada iaf ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

pebb
2014-02-11 07:26
#9

En ny sadelgjord eftersom jag inte tycker den jag har är så bra, en anatomisk den här gången. Ett till 200g täcke så jag har något att byta med när det andra är för blött och äckligt. Sen lite småsaker som jag hoppas att jag kan hitta på horseshow, snabbknäppen till tyglarna, nytt dressyrspö tex. Annars ska jag försöka hålla i pengarna när det gäller saker eftersom det blev så mycket förra året (eftersom jag köpte hästen då=behövde allt) och försöka ta lite ridlektioner istället.

P4go
2014-02-11 08:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Detta shabraket och lindorna (Inte min bild) från dressyrmupparna var jag och hämtade av en tjej.
Tyckte det var sjukt snyggt och väldigt bra passform på det på min sadel.
Även färgen passade jätte snyggt till min mörkbruna utrustning 😃

Nästa köp blir ett perfect sit of sweden träns. (y)
http://www.psofsweden.se/shop/22953/art53/h4461/19344461-origpic-7d5739.jpg

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

iMAKiTTYCAT
2014-02-11 14:10
#11

Senaste köpet var glansspray från foxfire och inom snar framtid blir det en ny sadel :)

smillasol
2014-02-15 07:39
#12

Jag har köpt ett träns från perfect sit of Sweden! Väntar nu bara på att det ska komma! Spännande :D

Peppe
2014-02-17 11:45
#13

Nu vet jag vad nästa inköp ska bli! En kapson, det hade jag helt glömt bort.

Frågan är om jag ska ha en svart eller brun. I sin enkelhet gillar jag brun men ska jag kombinera den med träns så blir det inte lika vackert. (träns kommer vara svart)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
JustMySelf
2014-02-17 13:34
#14

Jag vill ha ett par röda benskydd och ett rött hoppschabrak, min häst passar jättebra i rött men har bara dressyrschabrak och lindor i rött…

Annars är det att prova ut en ny sadelpadd som står näst på tur. En sådan med ilägg i då han är något ojämnt musklad.

För min egen del är det nya ridstövlar som gäller då dragkedjan på mina supersnygga "dressyrstövlar" gått sönder för tredje gången… Änsålänge funkar ju vinterstövlarna (faktiskt riktigt snygga för att vara vinterfodrade!) men det är inte lika kul om ett par månader ;)

Lindbygarden
2014-02-20 17:50
#15

Ingen mer spännande prylshopping än saker från djurapoteket..

Peppe
2014-02-21 09:15
#16

äsch nästa inköp blev visst ett "vackert" täcke från h**ks. Rosa med gröna kanter…. jaja det är lagom tjockt och med hals och framför allt var det billigt 🙂

satt och funderade på om jag skulle beställa hem deras läderkapson men blev så osäker på nosdelen så jag fegade ur.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Ung1969
2014-02-21 23:49
#17

Ja förhoppningsvis på tisdag blir det en kieffer lusitano kur ❤️😍😍😘 och då om det blir det kommer jag åka raka vägen till shoppingen och inhandla ettåar dressyr gjordar

Chestnut
2014-02-22 09:00
#18

Här har en snygg pike från HV polo klickats hem nyligen som jag tänkt att ha när mina stalltjejer ska ut och tävla för första gången i april… och på mina egna dressyrträningar är den nog inte fel heller ;)

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2014-02-22 11:34
#19

Idag blir det att shoppa en rejäl hårborste och sen glansspray så jag kan få redat ut manen på min plutt…. tävlar ju imorrn! 

shit! måste kolla så vårt vita schabrak är rent också!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
2014-02-22 21:57
#20

idag har jag varit i stan. i hästväg blev det varsin grimma med grimskaft till pojkarna och en vattenbalja till ponnyn i boxen. Unghästen fick nya foderhinkar som rymmer 10 L 🤔

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
LinaN
2014-02-22 21:59
#21

Bidde ingen glansspray, istället blev det en flaska grönsåpa och en flaska balsam som skulle göra håret lätt-utrett. Sagt och gjort, utrett blev det och var enkelt med balsamet i.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2014-02-22 22:15
#22

Idag har jag köpt min första ridväst😃

Helt galet att det skulle ta över 30 år innan en hittade hit. Den är svart med krumelutter på och så heter den snoopy.. vem vill inte ha en snobben på sig hihihi

Chestnut
2014-02-28 06:59
#23

Igår fick en sadelpadd med uttagbara ilägg fram och bak samt 2 grimskaft följa med hem. Väntar dessutom spänt på att min nybegagnade dressyrsadel ska komma hit så att vi får se om den passar pållen. Att JAG inte kommer att trivas vet jag redan men pållen behöver en sadel som inte trycker på manken 😕 Så jag får helt enkelt härda ut tills vår vanliga sadel passar igen…

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2014-02-28 10:08
#24

#23 så du ska sitta och spänna dig och vara obekväm? Och genom det påverka hästen på andra sätt än att sadeln klämmer? Varför inte försöka hitta en sadel som passar er båda?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Ung1969
2014-02-28 12:47
#25

Om den har rak rygg och hög manke rekommenderar jag kieffer starkt . Får hem min kieffer hopp efter omvärmning och i samband med det får jag hem min sprillans nya kieffer kur

Chestnut
2014-02-28 15:02
#26

#24 Jag ska operera mig och sedan inte rida på någon månad el två, tjejen som ska rida istället har inget emot den sadeln…:) Förhoppningsvis passar hans gamla igen om han bara musklar på sig lite till. Annars blir det leta ny sadel när jag kan rida ordentligt igen. 

#25 Nope - inte rak rygg utan väldigt svängd och väldigt hög & lång manke. Kieffer passar inte.

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
2014-02-28 17:00
#27

#26 ok, lycka till med operationen och snabb återhämtning! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Zaphix
2014-03-02 15:38
#28

Senast köpte jag en ny ryktlåda till min stallägare då min häst massakerat hennes. Pinsamt!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Chestnut
2014-03-02 16:27
#29

#27 Tack!

Min nya wantie är en Eric le Tixerant gjord i dressyrmodell. Dels till cobben som har sadeltvång men också till de andra eftersom de är så plattryggade el höga så sadeln glider när jag kravlar mig upp och vad jag förstått så ska den vara otroligt bra på att förhindra glid också.

Med vänliga hälsningar
Chess

pebb
2014-03-05 12:16
#30

I fredags blev det ett nytt täcke, Hööks hade rabatt på ett jag ville ha. I lördags var jag på eurohorse men köpte bara småsaker som longerlina, spön, snabbknäppe till tyglarna, pälsglans mm. Försöka hålla lite i pengarna ett tag nu.

Upp till toppen
Annons: