Annons:
Etiketttävling
Läst 1505 ggr
LinaN
11/7/13, 6:49 PM

H-tävling på lördag

På lördag blir det hopptävling igen. missade dressyren som var helgen som gick, men hade nog inte gått så bra ändå med tanke på att galoppen är lite småtrasig fortfarande i höger varv men i vår blir det pay and ride också! samt KM i dressyr, kommer lösa medlemsskap nästa år.

men iaf, har anmält oss till 50cm och sen blir det även debut i 60cm :)

Så håll tummarna för oss kring 15-snåret på lördag.

Det jag är mest nervös över är att vi inte hopptränat på nästa ett år ^^ inte tillsammans, har ju hoppat honom över både bommar och tunnor fast från marken på långa linan ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Chestnut
11/9/13, 7:19 AM
#1

Oj vad kul med hopptävling! 😃

Jag hoppade för första gången på 6-7 år riktigt högt igår 🤐 Sen har jag iofs förmånen att ha en väldigt duktig hopphäst som hoppar i alla lägen men det var en del fjärilar i magen!

*håller tummarna för att det går bra*

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
11/9/13, 8:31 AM
#2

Jag ser hopptävlingarna som ett sätt för mig att börja hantera mina nerver inför dressyrtävlingarna. Banan är enklare att komma ihåg coh är numrerad, det är minsann inte dressyr-programmet!

men fördelen med dressyrprogrammet är att man vet hur det ser ut och kna träna på det hemma innan man ska tävla, hemma med hoppning så kan man ju bara träna några hinder men inte hela banan ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Gullan_J
11/9/13, 8:17 PM
#3

Hur gick det på tävlingen? :)

-Bättre ökänd än okänd

LinaN
11/9/13, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

50cm clear round

60cm 8 fel. Mitt knä började värka och bete sig illa när jag red in för andra turen och smärtan gjorde att jag blev en sämre ryttare och inte kunde hjälpa Harry + att jag tog lite väl mycket i honom när jag skulle låtit honom gå på mellan hindrena. För som det var nu så kom han på tok för nära och rev med framknäna. Så de två peten vi fick vart helt o hållet min egna förskyllan.

banan bestod av 8 hinder, men jag är jättenöjd! Han gjorde så bra ifrån sig och hade inte jag fått så ont så hade vi tagit oss igenom utan pet, det är jag övertygad om.

Så nästa gång så åker mitt Back on track-knäskydd på för att ge värme och lite extra stöd åt knä-eländet!

Har en gammal korsbandsskada som är opererad 2 gånger i samma knä. Så med tanke på kylan och min ovana att rida i sadel (rider ju oftast barbacka) så är det inte konstigt knät börja strejka.

Men idag kände jag också att saker o ting började falla på plats! Så en pay and ride till våren är inte alls långt borta nu känner jag! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Chestnut
11/9/13, 9:13 PM
#5

#4 Kommer nog att bli utan pet nästa gång! Grattis till en CR i första klassen iaf 🙂 Tillhör också folket med knäproblem (opererad totalt tre gånger i knäna) och vet hur jäkligt det kan vara när det börjar värka…

Med vänliga hälsningar
Chess

LinaN
11/10/13, 10:30 AM
#6

#5 tror jag också! Nästan så man funderar på att man ska skippa 50cm klassen nästa gång och köra två ritter på 60 ^^

Och idag känns det fortfarande bra, jäkligt mkt träningsvärk ^^ men självförtroendet ligger på topp. Riktigt go känsla! Och det känns bra att själva nervigheten när jag är på tävlingsplatsen ligger på en hälsosam nivå! Att jag är nervös som ett as hemma o på väg till stallet är sin sak, men att det blivit bättre väl på plats bådar gott inför dressyrtävlingarna :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
equestphoto
11/15/13, 2:48 PM
#7

Ett litet tips bara, tänk på att ge eftergift över hindret, på bilden ser det ut som du håller lite väl mycket i tygeln :)

LinaN
11/15/13, 3:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Tack, eftergift får han. Väldigt noga med det, men jag är också noga med att bibehålla kontakten för annars blir han grinig.

Visserligen är detta en bild där vi river (kommer för nära och han drar ner bommen med knät, men det är ryttarfel för jag höll in förmycket på raksträckan mellan de två hindrena + att mitt knä gjorde tokont vilket var anledningen till att jag inte vågade rida på och vi fick för många kort språng mellan troligtvis istället för ett gäng långa bra som hade gett bättre avtramp.) men där ser man mer hur min kontakt ser ut. Jag rör en del på mig + att en bild kan vara hyfsat missvisande också beroende på vinkeln :)

Ska bli spännande när jag får filmerna från min medis, om jag verkligen gör så som jag tror :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
11/23/13, 8:17 PM
#9

Heja heja va kul! Ser gärna film sen också!

Upp till toppen
Annons: