Annons:
Etikettträning
Läst 1332 ggr
LinaN
2013-10-04 10:07

Träning imorrn

Härligt!

Imorrn har jag bokat in tid för träning för en lokal tränare och dressyrdomare. Ska bli skoj o se om jag trivs bättre med henne än tjejen som jag har ridit för här i våras.

Marie som jag ska rida för imorrn har tränat lite NH för min tränare också så hon vet grunderna i hur jag tränar med min häst med eftergift och så, så hoppas att det ska vara bättre än när jag red för den andre tjejen som inte alls tyckte om att jag gav fullständig eftergift när Harry vart jätteduktig, eller att jag red barbacka istället för i sadel. För att inte tala om hur upprörd hon var när jag inte hade träns med nosgrimma på honom….

Hoppas detta ska bli bättre, och mer lärorikt. Marie är ju högre utbildad själv och som sagt dressyrdomare också så hon SKA ha bättre kunskaper tycker man ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
viktoria91
2013-10-04 17:35
#1

Kul! Själv har jag nyss hittat en AR tränare, så glad över det! Hon tyckte bara dte var bra att jag red barbacka, fats jag är glad över min nya sadel.;)

LinaN
2013-10-05 09:37
#2

#1 Jag låter sadeln vara idag för att jag insåg häromdagen att mina stigläder är jätteskeva så måste köpa nya. Så det får vara tills jag kommit mig iväg till hööks innan jag rider i sadeln. Plus att nu när det börjar bli så kallt så är det gott o rida barbacka :D Sen så är jag väldigt glad i att rida barbacka, det är mycket trevligare för rumpan :D

Jag har fått tag på en tjej också som är utbildad med straightness training och tror det var nån kurs som Drangelska Institutet hade också, så henne ska jag prova att rida för senare. Hon håller även lektioner på en ridskola som bara har PRE-hästar i sin verksamhet.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

viktoria91
2013-10-05 10:08
#3

#2 Jag har ridit enbart barbacka i ca 8 veckor och är så nöjd med min nya sadel.;-) Kul med en annorlunda tränare!

LinaN
2013-10-05 10:50
#4

#3 vad är det för en sadel du skaffat?

Jag håller ögonen på en bomlös dressyrsadel som inte är farligt dyr alls (3-4000kr klassen). Håller på att samla ihopa pengar till en sådan för att testa om den passar oss. jag är inte så glad i bomsadlar för de är för stela för mig egentligen och jag tappar så mycket i kommunikationen med hästen tycker jag.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

viktoria91
2013-10-05 12:01
#5

En sensation ride g4 en dröm! Känns precis som barbacka då jag känner varje muskel på hästen med stöder från en bomsadel. Otroligt mjuk och skön till min trasiga kropp.:-)

LinaN
2013-10-05 13:14
#6

#5 najs!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lindbygarden
2013-10-12 11:13
#7

Hur gick det?🙂

LinaN
2013-10-12 11:18
#8

Gick super, på en 45-50 minuter fick jag ut mer av träningen än jag gjort på 5-6 lektioner med den andre tjejen.

Så Marie kommer vi rida för fler gånger! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2013-10-12 11:22
#9

Åh va härligt! Sån lyckokänsla när det stämmer så bra😃

LinaN
2013-10-12 14:56
#10

#9 ja verkligen! Fick ju en sjujäkla träningsvärk efteråt också MEN den satt på rätt ställe i kroppen! Så det kändes toppen!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Upp till toppen
Annons: