Annons:
Etikettutrustning
Läst 1411 ggr
Blåvindar
2013-02-17 18:26

Back on track

Hej

Är någon här som provat att använda sig av back on tracks sortiment? Min häst har problem med att hon spänner sig så mycket när man tar av täcket, ännu mer nu på vintern när det är kallt. Hon är världens snällaste men det märks att det kittlas när man håller på med täcket, borstar eller sadlar. Använder två paddar (en vanlig "luddpadd" och en gelpadd) + tjocka schabrak. Sadeln är inte utprovad, ligger kanske inte perfekt men inget direkt fel.

Funderar som sagt var på att prova att köpa någon av back on tracks grejer, ett täcke, schabrak eller ländtäcke. Någon som vet om det är något bra?

🙂

Annons:
Tusen
2013-02-17 22:54
#1

BoT är toppenbra! Har paddar och täckentill samtliga våra hästar. Kan varmt rekomenderas. Ett riktigt bra köp även om de kostar lite.

eefoto
2013-02-18 15:27
#2

Har snabb bandage och fleece täcke till min ponny.Har funkat super. Använder dock snabb bandagen endast i perioder där benen svullnar (höst/vinter halvår endast fram) vid stillastående.(har dock ej behövt ha det i år ännu).Täcket används både innan och efter vissa ridpass.

Jag har både känt och sett skillnad både på musklerna och benen vid användning. Rekommenderar starkt! :)

 Erika, ~värd på dressyr~

Em--ma
2013-02-21 13:40
#3

Jag använde BoT's snabbandage på min förra häst, han hade svullna ben fram på nätterna ibland. Fungerade super och han var alltid helt normal på morgonen igen (fungerade inte att bara ha vanliga padd+lindor) så BoT är toppen :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

HeleneAndreasson1988
2013-04-19 15:17
#4

Back on Track kan varmt rekommenderas 🙂Har använt det till många hästar både täcken och benpaddar. 

Något du däremot borde göra om du osäker på din sadel är att kontakta en sadelinprovare som hjälper dig med stoppning osv. Kostar inte alls mycket, brukar ligga på ca 600kr för inprovning samt ca 1000kr för stoppning. Helt klart värt pengarna om du ska behålla sadeln ett längre tag.

Varma Hälsningar Helene Andreasson Glad SE*Beautiful Stars

Blivande uppfödare av den underbara rasen Ragdoll

Lindbygarden
2013-04-22 00:44
#5

Tycker också BoT är bra samt håller med 34 gällande sadel :)

Upp till toppen
Annons: