Annons:
Etikettträning
Läst 3280 ggr
majaliten
2013-01-03 22:28

Dressyrtränare

Hej jag heter Rosa-Linda och lånar en kompis användare. Det är så att jag bor istockholm och söker en bra tränare jag har möjligheten att åka o träna . Jag bor i Huddinge/Haninge och har min häst där också. Och skulle uppskatta en riktigt duktig tränare vi vill koma upp i högre klasser men just nu vill vi bara börja tävla men målet är lite högre klasser så som Medelsvår. Mitt sto fyller 6 i år och kan det mäst grundläggande men vi har velat komma ut och tävla sen hon var 4 men hon har vart skadad tyvärr . Men nu vill vi komma ut och träna till tävling . Snälla är de någon som vet en bra dressyrtränare . För vi vill fortsätta på att lära oss galoppombyten passage och piaff så småningom . Hon kan änka byten men just nu måste vi bygga upp det mäst grundläggande .

Annons:
Lindbygarden
2013-01-04 12:20
#1

Jag bor tyvärr inte i era trakter så jag har inga tips att komma med.

[RC1393]
2013-01-06 22:25
#2

I uppsala finns en som heter Conny, ingen aning om efternamn. Kostar en del men några gånger ibland kan man ju rida för honom. Väldigt duktig ska han vara enligt en hästkvinna i byn, hon ska ta upp honom senare i vår så jag får uppdatera vad det är för en :)

Kan tydligen får de mest bångstyrliga att gå jättefint på tygel i alla gångarter och så :)

majaliten
2013-01-07 11:35
#3

Hej de låter intressant uppdatera gärna :) Mm det med form i alla gång arter beror ju inte på att tränaren är bra utan om hästen är musklad och och orkar bära sig i form .Jag kan också säga åt min lilla syrra sitta och såga med händerna och då går hästen och kröker på nacken men frågan är då . Går hästen rätt ? får den förutsättnigarna att orka de ? och få med sig back delen och ryggen med . Jag ät ute efter en tränare som tränar alla typer av ryttare men också dessa som tävlar högre klasser för att min häst och jag ska ut och tävla vi ska bytta galopp lära oss passage och piaff och ut och tävla stärka traven och fin slipa på de mest grundläggande så som spårningen, takten , svunget, öppna,slutta , skänkelvikningarna och bygga upp hästen . Den har vart något avstämd. Men måste ha någon som kan träna på alla nivå och unghästar också men vi ska upp i klasserna med men först grundläggande . Men någon som kan få en att gu uppåt och lärda hästen passag piaff

[RC1393]
2013-01-07 11:48
#4

#3 Var inte så jag menade heller och jag är fullt medveten om det. Saken var ju att han kan träna de mest svåra hästar, nu pratar jag inte om de som "bara" går bakom hand eller så, utan de som verkligen är oridbara i princip. Han tar alla typer av ryttare :) Han var en duktig dressyrryttare och åkte till usa och utbildade sig inom western och annat också, så han har "alla bitar" som kvinnan här i byn säger.

Svårt att förklara vad det är för en tränare när man inte ridit för honom själv eller ens tittat på ett ridpass :P Ska försöka få hans efternamn och ev. länka till någon sida om jag hittar :)

ThildaSodergren
2013-01-07 13:43
#5

Vet inte hur långt du vill åka för att träna. I strömsholm finns ivarje fall två tränare som jag tränade för förut Eva-Karin Oscarsson och Lotta Pettersson. Eva-Karin har ridit OS och är A-tränare och Lotta är en väldigt duktig unghästutbildare och tävlar en hel del med sina hästar i MSV klasser.

http://dressagestromsholm.com/

majaliten
2013-01-07 16:35
#6

4 . Jag förstår . Men vet du vad för typ av tränare han är A, B ,C ? Jo tack de vore trevligt . Jag behöver en just nu och få komma igång . Och träna till och början med :) vore så roligt att få komma igång . 5. De låter så bra men jag kan nog inte åka allt för långt hälsat närmare Stockholm . Min häst är en klippa på bortaplan och åker lugnt och fint i transporten dock lite orolig vid i gång i transporten .

Annons:
[RC1393]
2013-01-07 16:50
#7

#6 Tror inte att han är någotdera faktiskt. Men som sagt, ska kolla med hon här i byn :)

[RC1393]
2013-01-07 17:05
#8

Nu när jag loggade in på TDB såg jag en nymodighet, sökfunktion för tränare!

Hittade en A tränare, Lars andersson i stockholm :)

Sarah
2013-01-07 23:27
#9

Om du är beredd att åka mot norrtälje så kan jag rekomendera birgitta wanatowski. Hon har elever upp till intermediere just nu och har även tränat upp sina egna hästar till GP. Tyvärr bröt hon ryggen och kunde inte tävla tillräckligt för att få licens, men hon är den bästa tränare och hästmänniska jag mött i mitt liv. Ingen har fått mig att se logiken i ridning så klart och jag har lärt mig mer på 2,5 år med henne än 23 år innan. Via henne kommer även Viger hit från tyskland, en av tysklands högst rankade ryttare.

majaliten
2013-01-07 23:44
#10

9 Jag har hört så gott om henne men det är lite väl långörat känner jag . Hade jg haft egen bil hade det vart en helt annan sak då hade jag lätt åkt dit 1 ggr veckan . 8 . Vet du om han är bra och vilkantränar han tar ha emot alla typer ? :)

[RC1393]
2013-01-08 08:21
#11

#10 Ingen aning, letade som sagt bara på TDB :)

Sarah
2013-01-08 14:15
#12

#10 åh vad roligt att du hört talas om henne :) Jag står i hennes stall nu och har hennes ena häst på foder. Hon är helt fantastisk!

ebengtssson
2013-01-15 09:39
#13

Traudi Björling? Vet inte vart i stockholm hon håller till men hon kommer ner till Gbg så hon kan nog åka en bit, speciellt om man är ett par stycken :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

Annons:
MiaMaria
2013-01-15 20:55
#14

Jag har bott i vagnhärad, inte överdrivet långt från där du håller till. Hur långt är du berädd att åka? Sigrid bergåka håller till på Tullgarn emellanåt, Staffan bloom höll till i krokarna förut, de tränade jag mest för

Upp till toppen
Annons: