Annons:
Etikettträning
Läst 1676 ggr
Lindbygarden
2012-12-22 12:16

Hur ofta rider ny för instruktör?

Ja hur ofta rider ni för instruktör?

Jag hoppas sen kunna rida i snitt en gång i veckan eller iaf minst varannan.

Annons:
JustMySelf
2012-12-22 21:18
#1

På ridskola är det en gång varannan vecka och två gånger varannan.

På min egen häst hoppar jag för tränare varannan vecka och dressyr kanske en gång i månaden, men ska försöka få dressyrträning minst varannan vecka.

eefoto
2012-12-23 00:12
#2

Dressyrträning med min egna varannan vecka.Ibland varje dock åker vi då till tränaren istället då tränaren kommer till oss varannan vecka.

Annars rider jag OKG ridning (företagsridning)på ridskolan varje/varannan/var tredje vecka beroende på om jag får en plats eller inte.Då får jag hoppa eller rida dressyr på olika hästar vilket ger mycket erfarenhetsmässigt i och med att jag får rida olika hästar nästan varje gång.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

ebengtssson
2012-12-23 11:06
#3

dressyrträning varje vecka, dock blir det varannan vecka för hästarna då jag har två hästar. Nu är tränaren tyvärr mammaledig så nu blir det inte alls men ska kolla med en annan så  förhoppningsvis kanske vi kommer igång igen efter årsskifftet :)

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

LinaN
2012-12-23 13:04
#4

Jag rider för dressyrtränare 1 gång i månaden är planen. Nästa lektion den 27 december. Sen så tränar jag ju för min NH instruktör en gång i månaden.

Skillnaden mellan dessa två instruktörer är att min NH-instruktör och jag är på samma sida allt som oftast, medan för dressyrinstruktören får jag emellanåt värja mig emot och försvara varför jag gör vissa saker med min häst. Men det är ju inte så vi blir osams, jag är för att skynda långsamt och att ta den tid det tar och få en bra grund att bygga vidare på.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
2012-12-24 11:57
#5

jag har inte tränat på 1,5 år Rynkar på näsan

känner inte att jag har haft råd helt enkelt. har inte råd med ridstövlar, inte råd med bensinen och inte råd med själva lektionen. och inte råd med att avstå jobb för lektioner. känns inte roligt om jag ska behöva ha dåligt samvete eller måste göra det halvdant, t ex genom att rida i bara ridskor.

men hoppas på att kunna börja igen under 2013, 2-4 ggr i månaden

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

MillaJ
2012-12-26 12:11
#6

Rider för tränare 1 gång per månad/varannan månad. Till våren blir det nog lite oftare.

Annons:
[Wijsa Kaberg]
2012-12-28 19:41
#7

Ca 1 gång i veckan eller nått.

[RC1393]
2012-12-31 17:59
#8

Minst en gång i veckan under terminerna, på sommaren blir det tyvärr inte så mycket, i somras var det till exempel bara 2-3 ggr jag red för instruktör, men så är det att bo långt i norr :/

WinterPrince
2013-01-23 08:28
#9

#4 Känner igen det där. Vi har en dressyrtränare som kommer ut till stallet, men vi funkar inte alls ihop. Du verkar ju "stå ut" med din iaf. Testade ett par gånger, men jag blev bara arg och irriterad. Vi hade inte alls samma syn på vad som var viktigt i ridningen.

Nu ska jag iaf på söndag titta på en träning på den lokala klubben och se om det kan vara något för mig. Verkar vettig när man tittar på hennes hemsida iaf.

Annars har jag en tränare ca 14 mil bort som jag hoppas kunna komma iväg till en gång i månaden. Tanken är att vi då kör två pass, ett ridning, ett inkörning.

Tänker också åka på tömkörningslektioner, det blir nog ca 1 gång varannan månad. Hon bor lite närmre (bara 5 mil) men vi kör två pass per gång då med.

Och så får vi se hur det går med hon på söndag…

Upp till toppen
Annons: