Annons:
Etikettgod-morgon-trådar
Läst 1488 ggr
Peppe
2012-12-05 08:23

God morgon 5/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag den roliga uppgiften att släppa ut hästarna.

Att åka på oplogade smala skogsvägar är lite småspännande när man får möte. Tog mig fram till slut och fick ett rejält motionspass av att gå mellan stallet och hagarna. Sen skulle man hem också och det var lite värre men hem kom jag till slut.

Ska nog bara städa lite idag och ta fram dom sista ljusstakarna. Får se om jag rider något ikväll, han fick sådana styltor igår att han kändes som en sådan där tennessee walking horse med platåskor. Vet inte hur jag ska göra, är inte ens 2 veckor sedan han skoddes sist så är ju långt till nästa, men vill inte sömma sönder hovarna heller.

Vad ska ni göra idag?

Hund som är mer än nöjd just nu!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
LinaN
2012-12-05 11:23
#1

#0 köp ett billigt liggunderlag, klipp ut sulor, tryck in dem i hoven mellan sula och skorna. Funkar som nödlösning.

Ska iväg o storhandla lite, samt inom skoaffären och köpa mig ett par gummistövlar samt kängor för jag kan inte gå i mina lågskor längre. vi har mer än 20cm snö o då plogade de precis för en timme sen….

Efter det ska jag till stallet, mocka, fixa käket, avmaska hästen (jag tycker det är för sent o göra det och dessutom rekommenderar vet inte avmaskning på så lite som 175epg men stallägaren envisas så jag måste ändå. känns ju lagom skoj iom att de sen ska ut på samma hage som det redan är smitta i) och beroende på när jag åker ut så blir det kanske lite träning i ridhuset också.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
2012-12-05 11:27
#2

#1 jag tittade på det igår och i bak kanske går att klämma in så det sitter kvar men inte en chans i fram. han har en variant av greppskor där innerkanten av hela skon liksom sluttar innåt så där fastnar inget förutom snö Flört

Ska testa vaselin igen. gjorde det för några år sedan utan att det fungerade men kan ju kanske prova igen.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2012-12-05 11:51
#3

#2 ahh ^^ då blir det knepigare ja

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

MillaJ
2012-12-05 11:54
#4

Här snöar det, har lugnat sig sen imorse men verkar inte ge sig inom det närmaste.
Jag ska dammsuga och pillla lite med en skoluppgift innan jag åker till stallet. Idag ska lilla fuxtanten inte ridas, men jag ska gå med henne en stund så hon iallafall får rört sig lite (hon står helt stilla i hagen tyvärr) och den stora killen ska få jobba lite har jag tänkt.

Delar med mig av en liten film på tanten från igår. Tredje gången hon rids på mer än 1,5 år så det är lite vingligt Flört Sedan sitter jag själv väldigt ostadigt såg jag, men hon är så snabb i reaktionerna att jag inte hinner med henne (pinsamt nog).

Lindbygarden
2012-12-06 20:24
#5

Vilken härlig bild Peppe!

Roligt att se lite ridfilm MillaJ!

Har själv varit utan nät ett par dagar men nu är det äntligen tillbaka igen.

Upp till toppen
Annons: