Annons:
Etikettträning
Läst 1278 ggr
LinaN
2012-11-21 20:36

Lektion bokad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, nästa torsdag kommer en tjej och ska ha lektion för oss. Känns lite pirrigt faktiskt ^^

Men det ska bli skoj o få träna på riktigt för första gången på… hmmm…. låt se… sommaren 2010…

(och ja, jag valde den bästa bilden från träningen ;O) )

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
Lindbygarden
2012-11-22 07:30
#1

Va kul! Vem är det du ska rida för?

LinaN
2012-11-22 09:52
#2

#1 är ingen känd tränare, utan är en stallkompis kompis kompis som är duktig (tävlings?)ryttare i dressyr. Har stått och tittat på på en del lektioner de haft hitendags och hon verkar vara ödmjuk, ha lätt för att förklara och alla som ridit har på väldigt kort tid fått fina resultat. Jag har gillat hennes utstrålning.

Hoppas på att få veta mer till nästa vecka. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2012-11-22 11:02
#3

Va roligt!! Väntar på raporteringen sen! Se om ngn kan fota lite också kanske?

LinaN
2012-11-22 13:36
#4

#3 kan vara trixigt o få nån som fotar, men vi får se ^^ O sen även om nån fotar så är ljuset förbaskat dåligt i ridhuset, blir mest murrigt och mörkt tyvärr.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2012-11-22 16:49
#5

funderar på om man tar sig vatten över huvudet om man skulle starta en LC:2 till våren. LB:0 är nog lite överkurs för oss även om det inte känns HELT omöjligt bara vi får ordning på galoppen så sett.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2012-11-28 22:13
#6

Då vart det dags imorrn ^^

åker till stallet mellan 15.30-16.00, mockar, fixar med maten. Försöker låta bli att drunkna när jag hämtar Harry i hagen (eller bryta benen i leran för den delen också) Spola benen på honom o sen parkera honom i boxen så han kan käka lite hö en stund.

Medan jag tittar på de första lektionerna och halvvägs igenom lektion 2 är det väl dags att gå in och göra iordning honom, värma upp lite snabbt och sen ge oss in i ridhuset.

Ska bli intressant, har fått höra lite mer om den här instruktören och det är lite tveeggat just nu då hon sa till min kompis att snöra igen munnen på sin häst bara för att hon gick och gapade för att hon inte är tillräckligt stark och visar sitt missnöje på det viset (tjejen som äger hästen har tidigare sagt att hon gärna gapar och grimascherar när hon inte orkar, visst är det ett displaced-behaviour, vet inet vad det heter på svenska, och inte önskvärt, men att snöra igen munnen lär ju knappast lösa det.) så det gjorde mig lite på min vakt.

Men jag har en öppen och positiv inställning till träningen imorrn, o lite nervöst är det ju ändå. Vi får se om min medis hon kommer med ut imorrn för det vart tydligen lite oklart hur hon skulle göra.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Annons:
pebb
2012-11-29 14:29
#7

Hur har det gått?

LinaN
2012-11-30 11:30
#8

Jag har sååååå ont! Vilken horribel träningsvärk!

Det gick bra. vågade galoppera utan några större omsvävningar. så det var positivt, fick några övningar för både mig och hästen, bland annat att rida 1 m innanför spåret och hålla oss där. vilket kommer stärka mina skänklar och stärka Harry så han inte måste ha väggen som stöd (vilket vi tränat mkt på senaste halvåret då han tidigare knappt ville gå på spåret) samt att på volterna ska jag lyckas hålla honom en bit innanför spåret och hålla honom på givet spår.

Inte glappa med tygeln, är väl det jag alltid fått höra av instruktörer sen jag började rida.

Försöka galoppera varje gång jag rider, oavsett om det blir ett halvt varv eller åtta hela. just för att hjälpa med min osäkerhet där. Däremot så i vänster varv tar han gärna höger galopp och iom det vart så längesedan vi galopperar och jag har blivt stabilare i sitsen så har jag dessvärre glömt bort hur rätt galopp känns. så det kommer vi få jobba med sen framöver iaf.

Sen tyckte hon att jag skulle snöra igen munnen på honom men sa att det har inget med mitt NH-tränande att göra, utan jag tyckte illa om nosgrimmor redan innan dess. Så jag kommer fortsätta rida utan nosgrimma för när han sen blir nöjd så kommer han stänga mun och jobba fint, det vet jag sen tidigare. Att stänga igen mun på honom är som att be om en enkelbiljett in i sargen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2012-11-30 23:10
#9

Det e bra att du har träningsvärk Flört

Härligt att du var nöjd med lektionen, blir spännande att följa fortsättningen.

Upp till toppen
Annons: