Annons:
Etikettallmänt
Läst 2142 ggr
eefoto
2012-11-19 20:25

Dina mål 2013

Skulle tycka det hade varit kul att höra vad ni andra har för mål med 2013.Antingen träningsmässigt,hantering,tävling osv…

Det kan även ha att göra med dig själv som indirekt kommer påverka din ridning exempelvis kost och träning.

Vad har ni för tankar,mål och önskningar för det nya året?:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Annons:
MillaJ
2012-11-20 11:00
#1

Mål för 2013

Calle: Komma ut på lite tävlingar under våren för att få rutin, och någon gång under året starta LA. Annars mest stärka upp och jobba vidare så att han ska vara klar för LA.

Hottie: Endast stärka upp kroppen

Lindbygarden
2012-11-20 14:22
#2

Gabrielle- Ska försiktigt sättas igång - mål kunna tävla lc -lb hösten 2013.

Bixie - Ska också sättas igång försiktigt där får kroppen avgöra vad hon kan och inte kan annars mål lb-la i höst.

Bosse- vardagshantering och lastträning. SÄLJAS

Meja- Ska fortsätta sin grundutbildning och gå treårstest.

Grace - Samma som Meja

Lasse- samma som Bosse

Tuschomie - samma som pojkarna.

Jag själv ska fortsätta ner i vikt samt komma igång med lite träning med fokus bål och viktminskning.

LinaN
2012-11-20 14:52
#3

Mig själv:

  • fortsätta kämpa på med min viktnedgång. Har gått ner mellan 15-20kg sen jag började kämpa för 2 år sedan. Nu har det stått stilla på den fronten under hösten här. Men vill komma igång med mina situps, min yoga och till våren även börja konditionsträna mera, för min skull, knäts skull och hästens skull.
  • bli duktigare på att göra min sjukgymnastik för mitt knä som är vajsing fortfarande trots 2 operationer.
  • Förbättra min smidighet och balans överlag.
  • Försöka kväsa mitt sockermissbruk.
  • Ta körkortet

Harry:

  • Få ordning på galoppen en gång för alla.
  • Hålla honom i bra kondis även under sommarbetet.

Gemensamt:

  • Komma ut på minst 2 Clear round dressyrer på klubben som ligger 30 min skritt från oss.
  • Komma ut på minst 2 clear round hoppning, och nu våga starta i 60 och 70cm också.
  • Ta oss vidare på LVL 3 inom Parelli Natural Horsemanship, och då fortsätta på Freetyle-ridningen och Online-markarbetet samt börja på Liberty-träningen på riktigt. Helst hade jag velat ta hela LVL 3 under 2013. Alternativ ta freestyle LvL 4 eller Finesse LVL 4 (finesse är den delen som motsvarar tävlingsridning oavsett gren, eller uppvisnings/show-ridning.) Men iaf ta tre olika "märken"
  • Börja träna dressyr för instruktör en gång i kvartalet.
  • Forstätta träna NH för instruktör en gång i månaden.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

viktoria91
2012-11-20 15:33
#4

Hitta en dressyrtränare i Helsingborgsområdet som kommer ut och tränar en. Tips någon? ;)

Kanske komma ut på någon dressyrtävling, det absolut största målet är att hon håller sig skadefri.

CorneliaAndersson
2012-11-20 15:57
#5

Mig själv:
¤Gå ner 5-6kg till
¤Våga vara lite mer bestämd inom ridningen
¤Söka in på praktiska gymnasiumet. Helst inrikt. hund med tilläg häst
---------------------------------------------
Candy:
¤Försöka bli av med lite av surheten i spiltan
¤Försöka få henne att lyssna på mig och inte bara bralla loss och sticka
¤Bygga upp musklerna mer på henne
---------------------------------------------
Båda:
¤Iallafall vinna en rosett i CR i LD:1 (bara tävlat 1gång innan)
¤Fixa så att vi lyssnar så bra på varandra att vi kan hoppa lite mer
¤Försöka med att börja rida utan halsförlängare
---------------------------------------------

Sen har jag ju fler mål med resten av familjen, men de orkar jag ej skriva här ;))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Peppe
2012-11-21 09:39
#6

Mig själv;

  • Gå ner 5-8 kg
  • Fortsätta med simningen
  • Fortsätta vara sockerfri
  • Inte låta andra personer styra mitt liv
  • Påbörja sjuksköterskeutbildning

Blacky;

  • Bli snäll att rida ut ensam på
  • Mer bjudning
  • Hållas igång
  • Hitta medryttare??
  • Börja rida för tränare igen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
LinaN
2012-11-21 12:19
#7

#6 hur fick du bukt med socker-problemet?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
2012-11-21 12:34
#8

#7 jag vet inte ärligt talat! det bara försvann för 3 veckor sedan, poff!

Det enda jag kan komma på var att jag satte mig ner o bestämde mig för att sluta vara så jäkla snål när det kommer till kläder. Har alltid ångest när jag ska iväg någonstans för att jag inte kan ha några kläder, allt sitter illa och jag har helt enkelt för få plagg. Började leta på klädsidor vad ajg vill ha, beställde en del med och det har gett mig motivation att sluta med sockret för att kunna ha vilka kläder jag vill, och där med få bättre självförtroende att kunna umgås normalt med folk. Men jag vet inte om jag kan ge enbart detta all ära?

Besvikelsen var dock enorm när jag vägde mig häromdagen och istället för att ha gått ner så hade jag gått upp 0.2 kg på de här veckorna Rynkar på näsan men jag tänker inte ge upp än!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

LinaN
2012-11-21 12:42
#9

#8 kan vara som så att kroppen "balanserar" sig, så 0,2 kg upp är ingen fara, är ju värre om det var 2kg upp ^^

Jag vet ju att när jag slutade med mjukt bröd och läsk sist så tappade jag ju inget de första veckorna sen gick det med en rasande fart neråt en 3-4 kg, sen hände inte så mkt igen på ett tag.

funderar på om vi inte ska starta en "viktminskningstråd" här som är lite OT men där vi kan peppa varandra, ge tips, dela med oss av hur vikten går neråt osv. iom att alla som skrivit sina mål hitendags utom en person vill ner i vikt så ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Peppe
2012-11-21 13:15
#10

#9 ja det vore väl nåt! man behöver allt stöd man kan få för att klara denna kamp Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Linnea
2012-11-21 15:09
#11

Vet inte direkt om jag har några mål än för 2013 men några saker jag ska göra är att börja träna dressyr, det behövs..

Ska träna mer hoppning utanför träningarna (rida olika linjer, titthinder mm), var med på våra egna pay&jump och kanske tom vara med i pay&ride (får se om jag vågar..hihi). Jag är verkligen kass på dressyr.

Fortsätta konditionsträna och träna min sits och så ska hästen förhoppningsvis komma ner lite i vikt, dock inte jag,

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

eefoto
2012-11-21 15:56
#12

Ska väll skriva mina mål när jag vill höra om andras.;)

Personliga:Fortsätta att träna kondition och styrka 2-3 gånger per vecka.Sluta med godis och chips helt och hållet,hålla mig med läsk endast fredagar och lördagar. Sen får man hoppas på att droppa ner lite på vågen också.;)

Dressyren:Få honom stadig med energi VARJE ridpass och inte "bara ibland" när han känner för det.Även få tävlingsresultaten mera jämna.Få stadigt godkända poäng i LA programmen.Få honom avspänd i rygg och hals. Alltså handlar det om i dressyren att få honom mera jämn i formen och inte gå som han precis sovit ena passet till att gå helt enligt mina hjälper nästa.

Hoppning:Börja hoppa lite smått mera med jämna mellanrum.Även tävla något smått på klubbnivå typ 60-90cm beroende på hur det funkar.

Skogen:Få honom lugn och nere med alla fyra benen på backen.Även få till formen och dra ner på tempot rätt rejält.Och tillslut när dessa innan uppfyllts kunna ta av gramanen och aldrig behöva ha den.(Har den när jag rider ut med andra eller när han inte varit ute i skogen på ett par dagar.)

Gemensamt:Träna upp samspelet så vi inte kommer i obekanta situationer på tex tävling.Träna på tittiga saker som indirekt kommer hjälpa oss i all träning.Få mig att sitta mera avspänd i insida lår och knän då jag lätt spännder och på så sätt hamnar lite "över" honom.Få till lydnaden i alla sitiationer.Jag ska bli snabbare på att reagera och på så sätt få en kvickare häst.

Var väll det ungefär även om jag kanske glömt typ hälften.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

[Wijsa Kaberg]
2012-11-24 17:30
#13

Mål med Alladin 2013 "tävlingsmål":

Starta LB med runt 65-70%

Ev beroende på hur det går starta någon LA

Annons:
Gullan_J
2012-11-25 18:08
#14

Mål 2013

Elvira (5årigt russ)

*Gå i form

*Ta rätt galopp

*Starta i LC:1

*Åka transport utan några som helst konsekvenser

All'Gott (16årigt svenskt halvblod)

*Starta i medelsvår B med runt 60-65 %

*Galopppiruett

*Ombyten i vart 3:dje

*Hoppa 90 cm (med sin otroligt fega dressyrmes som ryttare)

-Bättre ökänd än okänd

[RC1393]
2012-12-01 20:00
#15

Primula

*Få upp lite flås

*Börja tävla (dressyr och/eller hoppning)

Sparven

*Börja jobba lite med formen

*Ev. starta i LD

*Få henne såld till ett bra hem :)

Upp till toppen
Annons: