Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 3887 ggr
Lindbygarden
2012-11-06 17:06

Tränings och tävlingsbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En liten tråd för oss där vi kan lägga tränings och tävlingsbilder! Kan vara kul i höstrusket att få lite motivation och glädje!

Presentera gärna hästen och vart ni är, om ni vill förstås Skrattande

Jag har inte så mkt att komma med ännu men Meja (Skalmeja Noell) har varit på en första utbildningsmånad så lite bilder därifrån.

Annons:
Lindbygarden
2012-11-06 17:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Lindbygarden
2012-11-06 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Lindbygarden
2012-11-06 17:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
MiaMaria
2012-11-08 10:37
#4

Fiiina Meja!!!

Bilder från mig kommer, nångång Oskyldig

Peppe
2012-11-08 15:32
#5

Säger samma som #4, både angående Meja och bilder Cool

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

maddefoto
2013-02-12 20:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

jag och Maggie i somras, gud vad jag vill ha sommar igen!

Annons:
LinaN
2013-02-12 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

sista seriösa ridpasset innan Harry blev halt.

jobbade på att vara följsamt, trevligt och lättsamt. Och rundhet över rygg. Det börjar komma, men sen får vi väl se hur långt back man hamnar nu pga hältan…

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
2013-02-13 07:54
#8

#6 Ja här längtas det också efter sommar!

majjasiimonsson
2013-02-19 22:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

här är jag och min gammla ponny martha som vi var tvungen att ta bort i höstas:(

Anna
2013-02-24 17:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har nyligen blivit medryttare på denna härliga tjej, 7 år gammal arab/frieserkorsning. Utbildad, dock ej riden så mycket senaste året men börjar komma igång så smått nu. Idag såg vi ut såhär under ett joggingpass! 

Jobbar mycket på att svara kvickt på hjälperna, slappna av och hålla stöd. Hon blir lätt uttråkad och tycker själv att hon är huuur duktig som helst, så för att hålla igång henne och få henne fokuserad krävs att man hela tiden rider igenom henne och håller henne sysselsatt, så det jobbar vi på så mycket vi kan. Första gångerna jag red henne tog hon inte galoppen utan bockade iväg i glädjesprångsserier, men nu tar hon fattningarna jättefint och lyssnar bättre. Det går sakta framåt!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
2013-02-24 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Igen

(jobbar på att länga lädrena - brukar länga de 1 hål/ridpass så jag vänjer mig sakta men säkert… 😃)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
2013-02-24 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Sista

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Lindbygarden
2013-03-05 11:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Va fin hon är Attlid!!

Har fått en mobilbild på Grace som numer är riden i alla gångarter.

Annons:
LinaN
2013-03-05 12:45
#14

#13 Grace har blivit stor tjej! :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Loviisaa
2013-11-04 08:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

För 2 år sedan började jag rida en travare som inte fungerart alls på travbanan. Han var bråkig som hingst men det hjälpte inte att kastrera honom så han hade det väl inte sä lått tanke på hur rädd han är om sig. Nu har han stått i detta stall ica 4 år? Han var påväg till slakt när dom räddade honom. Hon som äger honom red in honom. Han var väldigt rädd av sig… väldigt.. men efter ca 2 år i stallet blev han väl mer hemma och han reds bara lite..med dom andra travarna. Försra gången jag red han så klickade det. Men man fick vara riktigt försiktig. Han sprang iväg k full fart om nan råkade trycka på han lite mer. Jag kunde inte heller rida först för då vände han direkt. HN vsr rädd för allt t.om sin egna skugga. När jag hade ridit ett tag så började vi rida långgrunor snabbt och i början galopperade han men efter ca 4 månader när vi hade ridit en gång i veckan eller två så började han trava. Det var BARA jag som trodde på han, jag var helt säker på att han skulle ut på travbanan. Fick t.om frågan om att köpa honom. Det var en rätt jobbig tid. i mellan åt longerade jag han med inspänning. Han är väldigt arbetsvillig. Började också rida han mer i paddocken med graman, det gick han kanon på. Man kunde inte alls jobba honom utan då gick han snett med huvudet o snubblade. Vi tränade även mycket galopp i paddocken och det gick riktigt bra. Men mN kunde inte rida honom om man har dålig balans eller är hård i handen då åker man av. Så är det lite fortfarande. Jag red med på många lektioner och han gick super, vi hppade studs, alla möjliga hinder och det fixade han bra. Vi hoppade till och med 90 tsm. Och med tiden blev han faktiskt mer travare. Till slut var jag tvungen och rida först när vi red ut. Till våren så tog dom med han till travbanan och körde galoppintervaller då fick jag rida han. Sen började dom imellan åt rida han på travbanan och han klarade det såå bra. Men det största problemet var att ingen visste om han fortfarande var rädd för speakern på banan. Dom gjorde provlopp med han och det gick riktigt bra! Han brydde sig inte så mycket. Så dom kvalade han, han blev den första av travarna som klarade det, han var trots allt den ingen trodde på.. nu har han gjort 3 starter och kommit 6-3-2 och sprungit in 22 500. Men vi kommer fortsätta låta han va en vanlig häst för att han ska få ha det roligt och inte bara söringa, även fast han tycker det är kul. tänk vad dressyr och hoppning kan åstadkomma. :-) vi kommer fortsätta på samma bana!

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

[Anamalar]
2013-11-16 12:15
#16

#11 Gud vilken vacker häst! :)

LinaN
2013-11-16 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Senaste träningen

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

LinaN
2013-11-16 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Från senaste träningen också :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Gullan_J
2013-12-11 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Precis när jag fått hem lillkillen och han inte hade fått någon dressyrsadel

-Bättre ökänd än okänd

majjasiimonsson
2013-12-12 18:01
Annons:
Upp till toppen
Annons: