Annons:
Etiketttävling
Läst 2289 ggr
Lindbygarden
2012-11-06 16:30

Resultattråd II

Här kan vi lägga in våra tävlingsresultat allt eftersom.

Annons:
eefoto
2012-11-11 15:49
#1

Tävlade klubbtävling idag som näst sista tävling för året.LB:1 och LB:2 fick det bli idag eftersom jag ville ha en förklass till KM klassen (LB:2).

I LB:1 kändes det som allting gick med en väldans fart.Galoppökningarna som annars brukar vara riktigt bra blev mest en liten ökning med risk för bocksprång.Haha han var alltså väldigt pigg just i galoppprogrammet.Det resulterade i 66,897% 194p och därmed en vinst.

Andra programmet (KM klassen) kändes han rätt okej.Lite lite motor i vissa fall och även lite upp och ner med form samt framåtbjudningen.Gångarterna var då även inte lika luftiga och rena som de annars brukar vara när han har en bra form.Detta resulterade i 65,33% 196p och en andraplacering.Slagen med två poäng känns rätt surt med tanke på att det var klubbmästerskap.Menmen.Han var inte tittig och fokuserade på rätt saker = mig.

Nu laddar vi om för Nybro nästa helg och hoppas på bra resultat där.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2012-11-11 18:17
#2

Jamen Grattis! Vart väl jättebra även om jag förstår att det kändes lite halvsurt just då..

Men Nybro, då bor du inte så långt från mig kanske? Jag bor på Öland.

eefoto
2012-11-11 20:00
#3

Tack!Jag bor i Oskarshamn så det är inte alltför långt ifrån dig.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2012-11-12 17:56
#4

#3 Nej det var det verkligen inte! Vilken dag nästa helg rider du och är det på ridklubben?

eefoto
2012-11-12 19:02
#5

#4 Japp det är på ridklubben.Rider på lördag.

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2012-11-13 16:12
#6

Asch då, hade varit kul att komma o heja och kolla. Men veterinären kommer då för att kolla tänder och caslicop.

Annons:
eefoto
2012-11-19 20:41
#7

Avslutade inte tävlingsåret på bästa sätt precis.

Kom till Nybro i god tid och började skritta fram som jag trodde 40 min innan start.Just denna gång hade dem inte fasta starttider vilket jag personligen tycker är lite mera krångligt. Insläpp av hästar som jag inte räknat med blev ju 10 min extra på framridningen för min del.Skulle väll inte gjort så mycket egentligen om det inte vore så att min ponny kan gå från att ha fin energi till att knappt gå framåt bara för några minuters enligt honom för lång framridning.

Menmen.In på banan.Kommer in och han är helt "död".Kändes inte alla bra vilket även syntes i poängen.60,69%  Var väll ungefär det jag skulle haft hade dock räknat med runt 57%.

Hade ca 6 starter plus paus och prisutdelning så det blev bort och ge honom lite betfor mellan klasserna för att sedan ta en kort framridning.

Väl inne på banan kändes det MYCKET bättre.Kändes som jag red bättre och som han gick med mera energi och vilja.Det tyckte dock inte domaren.55.52% blev resultatet i andra klassen.HAde det varit omvända poäng på klasserna hade jag förstått lite mer men jaja.

Så sammantaget var det väll bra att det iallafall slutade bättre än det började.En sak som dock jag var nära att få ett utbrott på var när en ryttare nästan red rakt på mig.Om ryttaren hade varit yngre hade jag kunnat förstå men nu, nej lär er ridhusregler innan ni åker ut och tävlar.Fy så störande.Såg dock några riktigt fina ekipage också. Vilket var grymt kul!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2012-11-20 14:24
#8

Asch va tråkigt när det blir sådär nåväl hoppas på bättre start på nästa tävlingssäsongGlad

JustMySelf
2012-11-27 09:14
#9

Tävlade KM på ridskolan för ett par veckor sedan, på en av ridskolehästarna. Kvaltävlingarna har varit i LB:1 men det här var LB:3, vilket jag aldrig hade ridit förut. Hade tänkt rida igenom programmet på min egen häst på morgonen innan tävlingen, men hann aldrig göra det så jag blev ganska nervös.

Hästen kändes iallafall jättefin under framridningen, trots att vi var tvugna att rida fram i ett 16*32 ridhus med 3 andra ekipage. Under programmet var han lite seg och inte lika energisk som tidigare, men han skötte sig ändå ganska bra. Var på väg att rida rakt fram efter andra 15-metersvolten i galopp (som man gör i LB:1) men kom på att jag skulle svänga bara någon meter sent så fick bara kommentaren "dålig väg" på det. Annars fick jag helt okej poäng, bl a. en 8 på  serpentinbågarna vilket känns bra. Slutade på 62 % och en andraplats vilket jag är jättenöjd med. Ryttaren som vann har ridit i säkert 20 år längre än mig och tävlar LA lokalt, så hon förtjänade att vinna Flört

Lindbygarden
2012-11-27 09:39
#10

Grattis till fin placering.Glad

eefoto
2013-03-03 15:49
#11

Årets första tävling idag. Klubbtävling där jag red LB:1 och LB:2.

Första klassen gick bra förutom första ökade galoppen där min ponny blev väldigt glad att äntligen öka! Det tyckte dock inte matte va så kul.Slutade på 68,2% och i och med det en förstaplacering.Har alltså höjt mig med 2% sedan förra klubbtävlingen för samma domare som var i november.

Andra klassen var ihop slagen ponny och storhäst.Vi hade småmissar igenom hela programmet.Procenten blev 65,67% vilket är en höjning sen sista klubbtävlingen för samma domare med 0,33%. Så en liten förbättring sen sist iallafall. Resulterade i en tredje placering.

Nöjd som helhet och känns bra som första start på tävlingssäsongen!:)

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2013-03-05 11:00
#12

Vilken rolig start på säsongen! Grattis!

[Kajsaa_00]
2013-04-08 16:21
#13

Allsvenskan div 3, ponny. Alla i mitt lag hade sådär resultat (50,55,58% i LC:1) Jag klämde till med en 66,30% ritt och laget ligger än så länge 5:a (vi kan komma till finalen 😃)

Så det va kul :) (5:e placering individuellt då det var värsta SM ryttarna där, haha 😉 )

Annons:
Lindbygarden
2013-04-22 00:44
#14

Heja heja! Grattis till fin tävling!

eefoto
2013-04-27 13:49
#15

Var i Västervik för 2 veckor sedan och red en LB:1 och LA:1.

I LB:1 var bromsen i genom hela travdelen. Jag hade inte "kunnat" rida på på framridningen då jag  vart rädd att han skulle trampa eller få upp alla stenarna från framridningen på benen. Resulterade iallafall i dryga 61% vilket var helt förståeligt med tanke på tempot.

I LA:1 red jag på mycket bättre och ansträngde mig extremt för att verkligen inte missa något. Det syntes även i resultatet då vi slutade på drygt 65%.Personligt rekord på högre än klubbnivå i LA. Vart extremt roligt! Vart första utanför placering i denna klass då det bara var en placerad.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

WinterPrince
2013-05-09 14:58
#16

Idag har vi tävlingsdebuterat! Hamnade på en hedrande sista plats.

eefoto
2013-05-10 17:38
#17

#16 Känslan är det viktigaste inte vilken plats man kommer på.:)

 Erika, ~värd på dressyr~

eefoto
2013-05-12 23:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Idag var det dax att åka till Torestorp Kristvallabrunn för att rida en LB:1.Dagen började inte på bästa sätt då vi fick enligt bilen motorfel en bit innan Kalmar.Vi kom iallafall upp till Guldfågeln arena och kunde ställa oss på en parkering lite längre bort.Ut med Aristo och ringa efter bärgare och försöka hitta en bil med dragkrok. Där stog vi sedan i en och en halvtimme innan vi fick tag i en bil.Och eftersom vi alltid har sådan tur så var det ju fotbollsmatch mellan Kalmar ff och Aik alltså en massa folk!Tror inte många kan förstå hur grymt snäll han är.Där står vi medans allt folk och bilar etc åker förbi. Iväg kommer vi iallafall.Skulle startat 16.21 och har ca 25min innan beräknad start.Dock ligger dom före och jag får då ca 10 min att rida fram på.In och göra det bästa av situationen vilket resulterade i 64,48% delad första utanför placering bland 19 starter.Under omständigheterna väldigt bra.Fick 3 5:or och en 8:a sedan blandat mellan 6 och 7 med majoritet av 7:or. Han har skött sig så grymt fantastiskt!Blir så himla stolt över honom att han inte blev hysterisk och stängde av för allt som han gjort tidigare.Han är verkligen värd sin vikt i guld!

 Erika, ~värd på dressyr~

Lindbygarden
2013-05-22 11:26
#19

Vilken häst och vilken dag!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: