Annons:
Etikettdressyrhästen
Läst 4234 ggr
Lindbygarden
11/6/12, 3:25 PM

Våra dressyrhästar 2012

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detk kanske är dax för en uppdatering här ute då det hänt en hel del här det sista.

I stallet har vi

Gabrielle

SWB

född 1996

E Weltbürger - Bellini - Cyrano

A-premierat sto ur Elitmöderne. Här har hon "jobbat" som avelssto men nu pensioneras hon med största sannolikhet och kommer därför ridas lite lätt.

Grace OnTheRocks

SWB

född 2010

e Dalwhinnie u Gabrielle

Gabriel OnTheRocks

SWB

Född 2012

e Don Primero u Gabrielle (till salu)

Skalmeja Noell

SWB

Född 2010

e Faustinus - Chess - Baffin xx

Bxie RP

Ridponny

Född 2001

E Likstahöjdens Komet - Horsemosens Charlie Brown - Pantaco

Inköpt som avelssto och för lättare ridning.

Avalanche OnTheRocks

Ridponny

Född 2012

e Verdi - Jarno - Glansevin Gadabout.

Undan en god väns sto som vi lånade magen på.

På bilden Meja som leker.

Så vad har ni för hästar i stallen?

Annons:
MiaMaria
11/6/12, 3:42 PM
#1

Efter att ha haft en ordentlig hästpaus så är jag fast i träsket igen men nu på mer lagom nivå. Jag har ju lovat mig själv aytt aldrig mer ha något korkat halvblod och än så länge håller jag det, men frågan är vad man gett sig i på?! FlörtOskyldig

Frodo är en nordsvensk travare på 9 år som hela livet har gått på travet men nu ska han formas om i både kropp o knopp o bli en vettig ridhäst. Målet är att han 2015 ska kunna gå motsvarande LB-LA. Vi har inget tävlingsintresse utan använder klasserna som riktmärken. Än så länge jobbar vi med att man kan skritta normalt samt även att jobba genom hela kroppen, inte det lättaste för min herre. Frodo har det godaste hjärta man kan tänka sig, alltid 110% snäll o go! Kyss

Prinsen är en shettis (registrerad som korsningsponny) på två år. Han håller jag på att köra in och tanken är att han ska gå både som rid och körhäst, han ska inte bli en sån där shettis som bara går o skräpar i hagen. Prinsen har mååånga troll bakom öronen men som tvårig shettis så hör det ju till Flört

Bilder kommer!

Peppe
11/6/12, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har kvar min gamla ponny trots att jag fyllt 18 för länge sen. Har aldrig haft några direkta tävlingsambitioner.

Blacky är en 16 år gammal irländsk import. Har gått som hopphäst tidigare och hoppar hus. Köpte honom som hopponny men då allt gick i racerfart både innan o efter hindren så halkade jag in på dressyr istället och har blivit kvar där.

Men nu efter 5 års slit med dressyr så har vi börjat hoppa igen och det går sååå bra. Han är hur lydig och snäll som helst. Alla borde få hoppa en sådan häst som Blacky någon gång i sitt liv!

Ska ta nya dressyrbilder någon dag, denna är 3 år gammal

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
11/6/12, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och en bild när han är i sitt esse!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
11/6/12, 10:17 PM
#4

Ja hjälp vad han kan hoppa!

LinaN
11/7/12, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag kämpar på med min Harry. Shire/ardenner född 2005.

just nu mycket fokus på kontakt, att svara för små signaler, vara alert och samarbetsvillig.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
11/7/12, 7:22 AM
#6

Vilken härlig sommarbild!

Tänk att Harry är 7 år nu, kommer så väl ihåg när du red in honom.Glad

Annons:
Peppe
11/7/12, 7:40 AM
#7

#5-6 och jag kommer ihåg honom sen innan du ens fick hem honom från "bebbe" Tungan ute

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
11/7/12, 9:07 AM
#8

Ja jösses det gör jag också.. Var det så längesedan man började surfa på iFokus?

LinaN
11/7/12, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

vi börjar bli gamla ^^

Liten bildkavalkad från början till i våras ^^

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Lindbygarden
11/7/12, 9:22 AM
#10

Ja jösses va det har gått fort!

MillaJ
11/7/12, 6:36 PM
#11

Jag har

Carmichael LM *Calle*
val, född 2008, e: First Wish  ue: Amiral. Calle gick breederskval på 74% i augusti :)

och om tre veckor kommer prinsessan hem!

**Hot Romance *Hottie*
**sto, född 2005, e: Don Romantic  ue: Bellini. Henne har jag ju haft sedan hon var 9 mån så hon ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Nu har hon varit ute på foder i 1,5 år och fick ett fint stoföl e: Florencio (fux med bläs och fyra strumpor <3) i maj.

Lindbygarden
11/7/12, 6:37 PM
#12

Åh Hottie!

Det är två riktigt fina pärlor du har där MillaJKyss

MillaJ
11/7/12, 6:40 PM
#13

#12 Ska bli så himla kul att köra igång med Hottie igen. Var och hälsade på henne i maj och ja -det kliade i fingrarna, hon är som en liten gummiboll :p

Annons:
MillaJ
11/7/12, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

tillägg: bilder på mina djur ;)

Bilden på Hottie är ju gammal (från 2010) men har inga nyare…..

Lindbygarden
11/7/12, 8:03 PM
#15

De är verkligen tjusiga hästar!Glad

Det blir full satsning för dig nu då?

MillaJ
11/7/12, 8:28 PM
#16

#15 Ja det blir det :) Kommer dock ta det lugnt med Hottie, hon hade ju problem med ömhet i ryggen om du minns -det är borta nu men jag ska vara väldigt noggrann vid ingångsättning och kommande träning för att det inte ska komma tillbaka.
Kommer dock bli tufft framöver, 2 hästar och pluggar ju 100% på högskola. Men det ska bli kul!

Lindbygarden
11/7/12, 8:44 PM
#17

Ja jag kommer ihåg det, hon är för talangfull för sitt bästa den lilla.

Blir mkt men oj så skoj!

JustMySelf
11/10/12, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här är min prins!

14 år, 164 cm hög och världens korsning, mamman är blandning connemara/irlänsk import och pappan blandning holsteiner/fullblod Skrattande Har haft honom ca 2 månader men bilderna är från i våras då jag var medryttare på honom. Tränar både hoppning och dressyr, har väl förhoppningar på att kanske kunna tävla lite låga klasser så småningom.

Lindbygarden
11/11/12, 10:56 AM
#19

#18 Han ser verkligen trevlig ut! Vacker färg har han ocksåKyss Hur stor är han?

JustMySelf
11/12/12, 1:06 AM
#20

#19 Han är supermysig att rida! 164 cm, precis lagom för mina 172 Glad

Annons:
Lindbygarden
11/26/12, 9:02 AM
#21

Puttar upp denna tråd lite för det finns fler hästar här uteGlad

#20, sett till bilderna hade jag aldrig kunnat tro att du är 1.72 han bär verkligen upp ryttare!

Stall Vision Boön
11/26/12, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

I mitt stall finns

**Nadonja
**Född 2001
e Lexicon ue Zemindar

Under våren 2012 har jag vidareutbildat Donna i dressyr. Nu är hon dock dräktig med den läckra ridponnyhingsten Elphins Roquefort, en svart hingst med 9 på samtliga gångarter. Fölet beräknas komma kring midsommar 2013.

Welmoed
Född 2003
e Hold Up Premier ue Goodtimes uue Courville xx

Wella är ett toppstammat (hoppning) holländskt sto men jag tränar och tävlar henne också i dressyr. Man kan säga att Wella utbildar mig i hoppningen, och jag henne i dressyren. Fälttävlan är det som vi brinner särskilt för och vi tränar nu målmedvetet för att göra bra rundor i 90 klass under våren 2013, därefter i 100 och sedan får vi se vart vi hamnar.
Johanna stallvisionboön.se/blogg-2

DinJejja
11/27/12, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag har för lite mer än två veckor sedan fått hem min Viva :) Korsnings sto på 11 år. Vi håller på och lär känna varandra och focuserar just nu på avslappning under ridning. :)

Bild från i aug när jag red henne för ca 5 gången hos dom hon stod hos innan. :)

JustMySelf
11/27/12, 9:35 PM
#24

#21 Har ganska dålig sits på de bilderna (sitter bättre i vanliga fall), så det gör nog att jag ser mindre ut ^^

JustMySelf
12/2/12, 6:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

#21 Fast nu hittade jag en bild där han ser ännu större ut! Eller jag mindre Flört

Lindbygarden
12/3/12, 6:04 PM
#26

#21 Ja han ser verkligen stor ut!

Lindbygarden
12/3/12, 6:04 PM
#27

#21 Ja han ser verkligen stor ut!

Annons:
Upp till toppen
Annons: