Annons:
Etikettträning
Läst 997 ggr
Emmny
2012-11-01 20:32

Träning

Det skulle vara bra att få lite tips på olika övningar.¨

Tack på förhand :)

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

 

Annons:
Rynkel
2012-11-01 22:01
#1

Övningar för något speciellt?

Jag har på sistone påbörjat förberedande inför galoppombyten, galoppera fram först och sedan gå in på en volt, sakta avtill skritt i x antal steg, ställa om och fatta ny galopp ut i andra volten så man rider som en åtta.

Funkar super på min häst för att rida henne lång och låg (tro det eller ej, haha) och att få henne kvickare i reaktioner i min sits och förhållningar, blir mjuk i sidorna och får använda hjärnan lite :)

MiaMaria
2012-11-02 11:12
#2

Övningar på vilken nivå?

Emmny
2012-11-02 12:06
#3

#1 Tack, testas !

#2 medelsvår

Hälsningar Mig och mina hamstrar !

Ha det bra !

 

MiaMaria
2012-11-02 20:16
#4

Min favoritövning på medelsvår och uppåt nivå, du gör den ju så svår du vill, är att du rider höger galopp, vänder snett igenom i diagonalsluta, eller tagen bakdel, beroende på utbildningståndpunkt. Rider förvänd galopp på kortsidan och sen rider en diagonal till men den här gången i skänkelvikning. Sen är det bara att börja om igen Flört

Tycker att den är bra för du får en lösgjord och smidig häst och att du kan variera den så mycket, både i form, tvärning, tempo och svårighet.

Användare
2012-11-04 17:20
#5

Hej!

Jag vill börja med att säga att du hur enkelt somhelst kan komma på olika övningar själv. Det viktigaste är att du är medveten om varför du tränar på en viss sak och när du behöver använda vilka hjälper.

Slalom är en underskattad övning som man kan variera hurenkelt som helst. Du kan antingen bara ställa hästen i svängerna, du kan både ställa utåt och inåt för att försvåra det lite.

Rid skänkel vikning mellan konerna.

Rid en fyrkantig slalom, de vill säga, rid rakt fram tills du är precis förbi första konan då gör du en bakdels eller framdels vändning ett kvarts varv, rid sedan rakt fram tils du är förbi den konan och så vidare.

Hoppas du fattar! Har en massa andra övningar på lager så säg bara till om du vill ha fler ;)

Upp till toppen
Annons: