Annons:
Etikettdressyrhästen
Läst 2170 ggr
kaka1234567
8/29/12, 12:34 PM

Svansen på en dressyrhäst

Min häst har haft en dålig svans sen jag köpte honnom . Jag fick honnom för ert år sedan. Då klippte jag svansen och klippte av en rejäl bit . Och då blev den bra/bättre men sen ute på sommar bettet blev lite mer en bara topparna ur tunnade och slitna så jag lät bli att borsta. Tills han kom hem till stallet . Och när jag borsta ut den var den tjock och fin och topparna blev bättre. Jag glans spraia för att inte slita på taglet, men den blev endå sliten. Har ni tips på vad man kan föra för att få den tjock och fin igen ? Ska snart frisera honnom och ska jag låta de va eller klippa en bit? Hur får alla så fina svansar på sina hästar nästan så att dem släpas i marken ?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
Lina
8/29/12, 2:39 PM
#1

Fläta kanske?

Hålla efter den och klippa lite men ofta.

Linnea
8/30/12, 11:19 AM
#2

Mycket glansspray i och borsta varje dag så blir det inte så mycket knutor. Piggborstar sägs slita jättemycket men har ingen själv. Har du en sån kanske du borde köpa en annan. Jag har ett russ och hans svans växer som ogräs, klippte den nyligen för han trampade på den igen.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

kaka1234567
8/30/12, 12:40 PM
#3

Jag har glanspraiat och har en speciell borste för svansen och alltid försiktig när jag borstar men han blev friserad igår undrar inte om jag ska klippa av en del på svansen . Så kanske den blir lika bea som förra året ?

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Tusen
9/3/12, 8:13 PM
#4

Bästa sättet för att få en tjock svans är faktiskt att INTE borsta den alls. Glansspray kan man ha i men  vill man reda ut svansen bör man göra det med fingrarna. Inte med någon borste alls.

Mantissa
9/4/12, 1:32 PM
#5

Red ut tovor som du gör med ett människohår. Börja nedifrån och arbeta dig sakta upp med mjuka fingrar/hand som håller borsten:)

[spinn]
9/23/12, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

För att få svansen så fin som möjligt ska man inte borsta den alls, eller så lite som möjligt och i så fall med en borste som sliter minimalt. Använd en bra glansspray och red ut det värsta med fingrarna.

Denna glanssprayen är den bästa jag har provat, verkar snabbt och ger en len glansig yta med en gång. Har haft Sjöbogardens spray och andra sorter, men denna håller en egen nivå tycker jag :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: