Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1559 ggr
VilmaKristina
2012-08-23 17:24

Utveckling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par månader sedan skrev jag att jag fick hästen ner hästen i form på fel sätt.

Tänkte visa lite utveckling som händer i min lilla värld Glad

Det tas steg för steg, jag har svårt att ha han fortsatt i form från tex skritt till halt osv.

  • Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.


Annons:
kaka1234567
2012-08-29 12:18
#1

Roligt att höra att det får fram :) Hästen ser dock framtung ut(går på bogarna )

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Sarah
2012-10-02 16:05
#2

Om du har svårt att göra förändringar när han går som du vill, så är han inte ärligt i form. Alltså tempoväxlingar etc. Går han ur form när du ändrar det du vill göra så är det alltså inte en god form. Ofta har man inte hästen lika på båda tyglarna, har man det kan man sen ex flytta händer ganska mycket utan att hästen går ur formen. Nu är bilden liten, men det ser ut som att bettet dras ut ur munnen när du svänger till höger, då är du stark i höger arm och hästen kan inte jobba ordentligt. Små små saker och framförallt avslappning med liksidig stadig hand är en förutsättning för att hästen ska jobba ordentligt. Han ser absolut framtung ut, men det är oxå jobbigt för en oskolad häst att gå in med baken under sig.

Upp till toppen
Annons: