Annons:
Etikettdressyrhästen
Läst 3036 ggr
Pia Sternberg
2012-03-02 12:24

Av vetrinärer framforskade ledpreparat!

Eva Skiöldebrand är veterinär och forskar på hästars leder på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg. Eva som vet att om ger hästen en liten mängd hyaluronsyra (tuppkam) om dagen så förebygger man att hästen får en inflammation i någon av sina leder. Eva tar in ett preparat som är framforskat av veterinärer i USA. Det är även gjord en klinisk studie där man påvisar hur hästen kan ta upp hyaluronsyran via en reseptor i tarmen när man ger detta preparat som innehåller en stor molekyl som gör det möjligt. Läs gärna mer på evavet.se. Det är mycket intressant att läsa. Alla vill vi ju undvika inflammationer nu innan och under tävlingssäsongen!

Annons:
Lindbygarden
2012-03-16 15:31
#1

Jag har inte tagit mig tid att säka men är alltså tanken att man ska spruta hästen regelbundet då?

Linnea
2012-03-19 14:02
#2

Jag skulle inte vilja ge hästen preparat som är gjorda av tuppkammar. Vet vi hur dessa tuppar har det och hur de föds upp?

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Nesslan
2012-03-30 17:50
#3

Gissar att det är karenstid på det? Då går det ju inte att ge varje dag till en häst som man tävlar?

mille-star
2012-04-04 10:43
#4

En frisk häst ska inte behöva ha massa tillskott anser jag. Dessa preparat lär garanterat vara som alla andra homeopatprepparat.

En snabb uträkning visar att förpackningen med 0,5 liter hyaluronsyra innehåller endast ~6,7g hyaluronsyra. Om vi utgår från att vätskan väger 500g så innebär det alltså att 493,3g av denna innehåller något annat, bland annat vatten!

halloonsodaa
2012-04-05 20:19
#5

#2 Förr i tiden utvann man det från tuppkammar, det gör man inte nu förtiden.

Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag har själv en häst som har problem med sina kotor i fram. Hon får väldigt lätt kotledsinflammation (är byggd lite frammåttung) men vet inte om jag skulle vilja ge henne tuppkam varje dag. Asså förebygga, kan det inte maskera en hälta också? Vet inte riktigt hur det fungerar men är lite skeptisk:S

kaka1234567
2012-04-06 15:17
#6

de som finns i tup kam ska va väldigt bra men de har jag hört använs istellet för dedär botox medlet så har man tupp kam

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: