Annons:
Etiketttävling
Läst 6972 ggr
Lindbygarden
12/5/08, 3:59 PM

Resultattråd!

Här kan vi lägga in våra tävlingsresultat allt eftersom.

Gratulationer etc tar vi i egen tråd just för att vi här ska kunna på ett enkelt sätt  följa medlemmarna!

Annons:
Due-Boje
1/22/09, 2:23 PM
#1

Jag har gjort min forsta start for i ar, for tva veckor sedan vid de internationella tavlingarna i Zwolle har i Holland. Var femma forsta dagen, sexa andra dagen med nastan 67%, 0.2% fran 4eplatsen.. Sen 8a i finalen som blev pannkaka ;P Men ar anda nojd da arenan var enorm och motstandet bland det tuffaste man kan mota med en YR WC och tva EM vinnare. Slog tom en EM guldmedaljor! kanns bra infor den fortsatta tavlingssaongen =)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Flaxii
2/17/09, 9:28 AM
#4

Det var ett tag sen, men bättre sent än aldrig ;)

Första tävlingen för i år, första av det mesta faktiskt; första regionala, första LA:P1. Plus att det var en massa ekipage från SM där, så man var ju rätt nervös ;)

Men det gick bra. Mandelman skötte sig exemplariskt, bortsett från det att han var lite spänd, men det är ju alla någon gång. Galoppserpentinerna gick hur bra som helst, inridningen i galopp var jag själv inte jättenöjd med, men han stannade iaf och jag fick hyfsade poäng, så helt kasst var det väl inte då. Skolorna gick helt okej med tanke på att vi inte ridit dem innan och de enkla bytena blev som de skulle också.

Resultatet blev nästan 53% och med tanke på omständigheterna så är jag väldigt nöjd med det. Känns som en bra start :)

[Grabbarna-A]
2/24/09, 9:14 PM
#5

Får man skriva om en liten CR här? Flört Jag gör det… Ridskolan hade en CR igår. I LC:n var det 16 startande, blandat privatponnier och hästar samt ridskoleponnier och hästar. Mitt lilla russ på 121 cm var förståss minst av alla men inte sämst Glad. Han fick mest poäng och det blev 61.85%. Ryttaren hade desutom bara ridit 4 ggr innan och var den enda killen som red. Vi är så nöjda Skrattande.

Wippen
3/9/09, 1:06 PM
#6

Jag hänger med här, min dotter debuterade nationell dressyr med shetlandsponnyhingsten W.I.P Le Grand Jeté igår Lätt A:4 20*60 bana, hon fick 61,54% tvåan fick 61,7 så två av de tre domarna hade satt henne som tvåa, så endast 2,46% från SM Kval

Ni kan läsa mer om henne på www.steffilinde.dinstudio.se

Annons:
Invisible
3/16/09, 9:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag gjorde min allra första dressyrtävling i höstas. Det var ett KM och både jag och ponnyn var, och är, så gott som gröna på dressyr, så det blev en LD:3. Det kändes väldigt pinsamt att rida det programmet, då jag var den enda, men det var LD eller LB man fick välja mellan, så jag hade inte mycket till val.. Ponnyn var dessutom dräktig i början på femte månaden.

Vi slutade på 58,89% vilket resulterade i en seger, och gjorde att jag skämdes ännu mer.. haha! Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Nesslan
3/17/09, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag ställde ut min shetlandsponny Dalsgårds Golden Girl den 15 mars och hon fick raden 99988-43p och Guld.

LinaN
3/22/09, 1:57 PM
#10

Idag 22/3 2009

Prince Harry och Kristoffer, LC:1

Resultat 51,9% dvs godkänd clear round!

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

 

Fiaa2
4/8/09, 11:11 PM
#11

15 mars, red jag en clear round i dressyr, LC:1 och 62% :)

SofiaGenne
4/9/09, 2:00 PM
#12

5 April

Martijn, ponnyns första lokala start på bortaplan. (Ung o sent tagen)

Bohuscupen (lagtävling)
3:a i förklassen med 60%, 2:a i lagklassen individuellt med 65% & laget vann första omgången :)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Fiaa2
4/11/09, 1:14 PM
#13

10 April!

Red KM i dressyr på lektionsponny och vann med 60,35% :)

Annons:
Ahnna
4/11/09, 2:46 PM
#14

10 april, första tävlingen med 5-åriga shettisstoet.

2:a precisionskörning
3:a handlerhoppning

Handlerhoppning är en klass för vuxna, som inte kan rida ponnyerna - man springer bredvid hästen och hoppar över hindren. (JOBBIGT!!!)

Jag är jättenöjd med min lilla tjej som "nollade" allting och skötte sig exemplariskt. Glad Vi tog det lite lugnt eftersom det var första gången. Men nästa gång vet jag ju att hon är stabil så då kan jag öka på tempot lite till, förhoppningsvis.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

SofiaGenne
4/13/09, 1:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

13 April
Bohuscupen (Div 3) hoppning.
Med Martijn, hans 2:a lokala start i hoppning totalt.

Förklassen, LD - nolla
Lagklassen, LD - ett pet
Tyvärr ingen omhoppning för laget =)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Invisible
4/13/09, 11:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Clear round med min ridtravare Crackson. :)
2 starter, 2 nollor! :D

Bilden är från idag.

Ursäkta mitt ansikte, hade ingen bild just nu.. Skäms

Lauth
4/15/09, 12:14 PM
#17

12 april

regional hoppning i Karlstad.

1.00 m CR, felfri och clear round.

[Grabbarna-A]
4/15/09, 7:28 PM
#18

Har ju glömt att skriva russets hoppresultat här…Tungan ute

4 april: lokal hopp LD (förklass), allsvenskan div III, tyvärr ett stop på sista hindret så 4 fel och ej uttagen till lagklassen.

10 april: hoppcup på hemmaplan LD. Alla kategorier ponny ihopslagna till en klass. Amaretto (minst i mankhöjden som vanligt) kom 3:a, D-ponnyn som kom 2:a tävlar visst LA Förvånad.

doris04
4/20/09, 10:23 PM
#19

Red LB:1 den 13 april. Kom 4a på 66,90% Lyckades få min första 9a Tungan ute

Flaxii
4/26/09, 2:43 AM
#20

Ja, ingen tävling då men programridning iallafall :)

Red LA:1 för Britt Hammar, gick hur bra som helst och Britt var jättepositiv, tyckte om mig och Mandelman väldigt mkt. 69,21 % :D

Annons:
MiaMaria
4/26/09, 10:46 PM
#21

Idag va de hoppetävling för Clabbe o matte. 1 meter slutade med 0-0 o en 2a andra placering Skrattande

Men till andra klassen 1,10 så va Clabbe halt, Cicci satt upp o började trava o de va bara o sitta av på en gång o jag fick springa o stryka Rynkar på näsan

SofiaGenne
4/28/09, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

18 april
Div 1 dressyr, omgång 2 med Mahjong.
Debut för året och haft ca 8 ordentliga dressyrpass varav en för tränare, då Mahjong varit skadad sen november. Gick kanonbra!

LA:1, förklass: Kändes PISS och gick inte bra, fast det ändå gick bra.. Nejmen ah 61% och strax utanför placering faktiskt.

Lagtävlansprogr: Var KANONFIN! En del missar, men vad kunde man begära när vi nyss satt igång. 64% & delad 7:e placering. Var bäst i mitt lag och för laget gick det helt över förväntan.. vi vann andra omgången! Så nu ligger vi 2:a i hela div. 1 poäng efter 1:an.. Huh!

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
4/28/09, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

19 april

Div 3 (bohuscupen) dressyr omg 2 med Martijn.
Kändes inte alls bra idag. Någolunda i förklassen (vilket resulterade på sin 2:a tävling fick nytt rekord), det blev en 2:a plats på 67,41%.

I lagklassen (både för och lagklass går i LC:1), så kändes det verkligen totalt kasst. Red ihop 63%. Laget fick för dagen ingen placering, men vi var ett av de två lag som går till final så nu blir det finalen om några veckor.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

SofiaGenne
4/28/09, 9:30 PM
#24

26 april

Startade en kompis ponny i div 3 hoppning (bohuscupen) då Martijn inte skulle få gå för många helger i rad, spec inte nu när han är ny på tävlingsbanorna. Nollade förklassen & nollade grund i lagklassen, laget kom tyvärr inte till omhopp.

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

HannaT
4/29/09, 2:44 AM
#25

#23 Grattis till vinsten! :)

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

[Grabbarna-A]
5/5/09, 10:53 PM
#26

1 Maj: Lokal hopp, nollade i förklassen och nollade även i lagklassen. Laget slutade på 4 fel.

Flaxii
5/13/09, 11:08 PM
#27

Lite uppdatering av det senaste:

Programridning 25/4, LA:1: 69,någonting %. Gick hur bra som helst!

Programridning 3/5, LA:P1: 60,00 %. Helt okej, godkänd ritt men finns att förbättra :)

Final division 1, ponnydressyr, Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan -03: 58,53 % Njaa…domaren gillade inte Mandelmans typ av ponny, sen så var det ju långt ifrån felfritt.
LA:P1: 60 %. Gick betydligt bättre! Som sagt inte felfritt men ändå godkänd ritt :)

Annons:
jupiter00
5/18/09, 11:43 PM
#28

idag var det skolmästerskap i dressyr på skolan ,red LC:2 med en av skolans hästar, fick 162 poäng och 57,8 % så jag är nöjd med det eftersom det var fin första felfria runda inom dressyr :)

SofiaGenne
5/19/09, 1:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

10 maj
Final i ponnyallsvenskan DIV 1, med Mahjong. Vår andra tävling för året då han ju inte varit igång länge pga en skada.

Förklassen, _(lagtävlansprogrammet): 64% och en 4:e placering!
_

Lagklassen, (LA:p1): DEBUT, som gick helt sjukt bra! 65% (!!!) och en 4:e placering! Ni kan ju tänka er någon som var lite glad sådär..

Dagens omgång/För laget: Vi kom 2:a för dagens omgång.

Totalt/Vinnare: Oavgjort! Då mitt lag (Ljungskile RK) och ett annat inte kunde delas på då vi hade lika poäng efter antalet omgångar och finalen, och reglerna inte var tydliga, så kunde inte klubben ge oss resultat, och ridsportförbundet är inblandat. Vi har idag (då tävlingen var för 1 vecka sen & 1 dag, ännu inte fått veta vem av oss som vann div 1 och då får gå upp i eliten..)

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

LovisaJacobsson
5/19/09, 8:25 PM
#30

#29 Jobbigt att behöva vänta så länge!

SofiaGenne
5/19/09, 10:36 PM
#31

#30 Ja det är verkligen skitjobbigt! "/ Ännu inget resultat..

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

[EmiliaHann]
5/22/09, 9:15 PM
#32

Första tävlingen idag med Virre. En dressyrklubbis, LC:2.
Han hade aldrig varit innanför dressyrstaket förut, och trodde att det var något man skulle hoppa över. Så det gjorde han på framridningen. Var lite rädd att han skulle göra det sen också, men jag lyckades hålla honom från det, även om jag ibland kände att han var på väg att sikta på att hoppa över. Flört
Han var lite småseg, och sen i högergaloppen bröt han av och bytte till vänster galopp som han har lättare för, men det var helt och hållet mitt fel som lät honom bryta av.

Hursomhelst, för att vara våran första tävling tillsammans (och hans första tävling nånsin) gick det bra. Vi var bara en enda poäng från placering och en tredjeplats. Kändes lite surt när det var så nära, men jag är nöjd ändå, han var jätteduktig.

Nästa helg ska vi nog tävla LC:2 igen på en inbjudningstävling, och sen blir det förhoppningsvis fler tävlingar för vår del, kanske någon lokal i sommar. Glad

[Grabbarna-A]
5/23/09, 12:34 AM
#33

21 maj Dressyrtävling LC med Amaretto, kom 2:a och fick 63.33%. Det var första lokala tävlingen för häst och ryttare tillsammans, innan har dom ju "bara" startat i en CR på hemmaplan.

[Grabbarna-A]
5/24/09, 10:55 PM
#34

Lokal hopptävling idag, nollade i förklassen och nollade i lagklassen. Ekipaget fick även fina 21p (av 24p) i stilbedömningen. Det var lite mer följsamt i dag än sist Tungan ute.

Annons:
Dyblygiad
5/25/09, 2:52 AM
#35

Måste bara få skryta om min dotters resultat i helgen.

Rimbo lokal dressyr.

LB1 D ponny 1a plac med 75,86% Therese Kurtson/Skee Ronja ( vi har haft henne i 1½v)

LA1 C ponny 3e plac med 62,10% Therese Kurtson/Nattens Candrah.

Jag har ännu inte hunnit gå igenom bilderna då jag nyss hemkommit från Skara. Återkommer med bild. Jag är så stolt över min dotter som red 4 klasser sammanlagt över dagen. Första start gick 9.45 och sista starten 18.30. Hällregn hela tiden fram till lunch, sen stekande sol…….

mariajalrup
5/25/09, 12:09 PM
#36

Här kommer ett litet resultat från min welsh cobs allra första dressyrtävling:) Liten storhäst, 4 år - en av få småttingar bland de stora "elefanterna"!

Han startade i helgen, lokal LB:2 - målet var att ta sig igenom programmet, att han skulle hålla sig på banan och inte stressa upp sig alltför mycket i den ovana miljön! Hade en liten förhoppning också om att procenten skulle krypa upp någonstans runt 55% i a f.

De förstnämnda målen klarade han galant tyckte jag, blev spänd vid ett tillfälle och kickade bakut några gånger och för att vara Quentin så var det inte så farligt. Lite synd på galoppfattningarna därefter bara för det är annars i galoppen han har sin styrka och kan glänsa lite:)

Procenttalet kom inte riktigt upp så långt som vi hade hoppats så det blev jumboplats…MEN vill rapportera det här ändå så att vi förhoppningsvis nästa gång kan rapportera om en kvalitetshöjning:) Återkommer med det!

Dyblygiad
5/25/09, 1:28 PM
#37

36# Grattis till en bra början på tävlingskarriären! Första tävlingen brukar vara för att man ska kolla hur hästarna funkar på tävlingsbanorna och med en så ung häst så måste du vara helnöjd med att han skötte sig Glad Lycka till i fortsättningen /hälsar en cobuppfödare Flört

mariajalrup
5/25/09, 1:56 PM
#38

#37 Tack!Glad Han är en speciell häst, med en lite tuff start i livet, så ja, jag är helnöjd med honom. Hoppas på mååånga roliga tillsammans med Q!

Nästa lilla "prövning" blir ridklass på BjärsjölagårdGlad

Dyblygiad
5/25/09, 4:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Äntligen en bild från helgens tävlingar i Rimbo, efter regn kom solen och kavajen åkte av på framridningen. I ridhuset blev bilderna inget att ha.

Therese Kurtson/Skee Ronja

mariajalrup
5/25/09, 5:50 PM
#40

Berätta gärna lite mer om hästen! Jag är rätt ny just på dressyr forumGlad

Lindbygarden
5/25/09, 6:51 PM
#41

#35 stort grattis till dottern! Så duktig hon är! Vem av dem är det, den äldsta? Jag träffade dem ju som hastigast vid info på öland!

#36 härligt! grattis!

Ni får gärna presentera er själva och hästarna mer i presentationstrådarna här på forumet!Glad

Annons:
MiaMaria
5/26/09, 12:02 PM
#42

Skulle vi inte ta grattulationer i separat tråd?

Lindbygarden
5/26/09, 12:22 PM
#43

#42 Vi får öppna en ny tråd den gamla har dykt ner långt..

[EmiliaHann]
5/31/09, 12:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Tävlade idag. En inbjudningstävling, LC:2 och LB:1. Min och Virres andra tävling tillsammans, och våran första LB :)
Som vanligt hade vi problem med högergaloppen, mest i LCn, men annars tyckte jag att det gick ganska bra. Vi kom tvåa i båda klasserna. Det var dock inte så många som var med, men ändå :)

[Grabbarna-A]
5/31/09, 9:25 PM
#45

Idag har vi varit på ponnyutställning. Russet Amaretto fick 5x8=40p Guld och blev Bäst I Rasen även min Exmoor fick 5x8=40p Guld och blev BIR. Skrattande

doris04
6/7/09, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Tävlade en LB:3 i Säter igår, det gick inte så bra Doris var spänd och okoncentrerad. Vi red på 59,09 %

Denna kommentar har tagits bort.
LovisaJacobsson
6/19/09, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Resultat från Lokal LC:1 den 12 juni (tror jag?)

Då Lenny har varit igångsatt efter skada en längre period red vi bara LC:1, vi började galoppera ca 1 vecka innan start.
Så jag skrittade mest på framridningen. Travade lite, dock inte på volter, så det var lite jobbigt att få igenom honom när man inte kan rida speciellt mycket på volter mm.
Galopperade typ ett varv max på framridningen.
men tillslut känndes han helt okej.

När vi sedan kom ut på banan blev han spänd igen å så (men det var tur att vi gick från ridhus till ute, ute - ridhus är värre).
När vi red programet slappande han av litegranna och känndes ok.
Tydligen gillade dommaren vad hon såg och vi fick 175p och 64,81%

Och vi vann den klassen! :)

Tvåa kom ett annat ridskoleekipage från klubben, det var så himla härligt för båda ponnyerna var för 6 månader sedan halta och har precis kommit igång efter skadorna och vi hade inte kunnat träna alls mycket. Och så går det bra ändå =)

Annons:
Ninnii
7/2/09, 1:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Vart ju i väg till Säve i GBG den 27juni för att tävla i lagserien. Vi åkte i väldigt god tid för att kunna heja på de andra ilaget trots att vi startade sist. Det var hur varmt som helst den dagen. Så jag värmde inte upp speciellt mycket utan bara kände att det gick o flytta osv. När vi körde in och körde dressyr mönstret så känndes det så himla bra. Allt fungerade. Jag tänkte skit samma om det inte blir några bra poäng för det känndes bra. Efter dressyren så gick vi vidare mot precisions banan. Jag kolalde att jag kunde alla 18portar sedan startade jag. Jag visste att genom Bill är så liten så måste jag köra fort så man klarar tiden. Grundomgången klarade vi galant med tid och inga rivningar. Då var det dax för omkörning, då gasade vi allt vad vi kunde och även denna gången klarade vi alla portar och med snabbast tid. Det var bara 2st till av 24 startande som hade klarat grundomgången. Vilken lycka vi hade vunnit precisionen! Sedan efter att det hade blivit fel med tider på något ekipage så skulle de stryka alla omkörningar. Då tänkte skit nu vann jag inte. men trots det så vann jag ändå då jag hade bäöst tid!!!!!

Nu var jag färdig och tog Bill till transporten, då kom en lagkambrat med mitt dressyr protokoll. Du vill nog se detta sa han. Va 32straff alltså 118poäng. Så himla bra. Sedan visade det sig att jag hade vunnit både dressyren och precisionen. Den minsta hästen vann. Så totalsegrare och så vannäven vårat lag. Vilken dag alltså. Kna knappt fatta det än att vi vann!

Nu är det bara att ta nya tag till helgen!

Invisible
7/2/09, 2:30 PM
#50

#46 Himla trevlig häst du ser ut att ha! Skrattande Tänkte åka dit och kolla på tävlingarna, men det blev aldrig av. Vet du möjligen hur det gick för Yvonne Götesson ?

Millenium
7/28/09, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag red en LC:1 i våras, jag vann med 179p. 64,2procent.

Dyblygiad
8/1/09, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Mina döttrar startade säsongen med en LC1. Stora syster Therese med sin Skee Ronja fick 64,8% och vann D ponnyklassen. Lillasyster Tara fick överraskande 64% och kom 2a i C ponny klassen. Riktigt roligt då Tara är en så utpräglad hoppryttare som enbart tävlar dressyr under hot. På något vänster så har jag lyckats få henne att starta dressyr även nästa vecka. 2 LB1 dels med sin egen ponny men även med Therese förra C ponny.

Bilden, Tara o Celmah ; hoppekipaget med dressyrsadeln, som dottern säjer……

Dyblygiad
8/6/09, 12:14 PM
#53

KM resultat. Här är det tufft på KM. De som fått mer än 60% på en LA start tävlar LA1 och övriga rider LB1, klubben har många Nat ekipage och även några SM ekipage….

HUr som helst, Tara som red storasysters förra dressyrponny Candrah (efter 1 lektion) fick 62% med sin egen hopponny fick hon 63%.

Storasyster Therese fick 65% med sin Ronja och i LA1 med Candrah så fick hon 65%. De kom precis utanför placering, med 0,2p…..lite surt men men, så kan det vara. Båda tjejerna var kanonduktiga och nu väntar vi med spänning på hur allsvenska laget ska se ut då det var uttagning på KM.

Dyblygiad
8/6/09, 6:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Bilder från igår,

Lillasyster Tara på Nattens CandrahKyss

Dyblygiad
8/6/09, 6:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Lillasyster Tara på sin egen hopponny Celmah (Candrahs mamma)

Annons:
Dyblygiad
8/6/09, 6:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Storasyster Therese på Skee Ronja

Dyblygiad
8/22/09, 11:20 PM
#57

Hallstavik lokal ponnydressyr.

Therese o Nattens Candrah vann LB:1 med 66,55% och kom 3a i LA:1 med 64,74%.

Therese o Skee Ronja fick ingen plac i LB1 och LA1 men hon red på 67,10 % i LA1an vilket vi är mkt nöjda med.  Glad

Ahnna
8/27/09, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Jag har tävlat ett par gånger till med shettisstoet under säsongen, se #14 för resultat från tävlingsdebuten.

Ingen renodlad dressyrtävling hittills, men flera andra grenar som kräver en dresserad häst och där dressyren har varit en stor grundpelare i träningen;

18 juli - Norrtälje (Rid och Körklubben Shetlands KM)
Precisionskörning 2:a
Precisionstömkörning 3:a
Agility 4:a
Tömkörd agility 4:a

Vi fick inga katastrofresultat, men det kändes inte helt bra. Vi rev några bollar i precisionsklasserna och fick några fel i agilityklasserna, även om våra tider var bland de bästa. Jag åkte inte hem särskilt nöjd, men tänkte att man inte kan kräva så mycket av en 5-åring på hennes andra tävling i livet.

22 augusti - Köping (Svenska Shetlandssällskapets RIKS-utställning samt RKS tävlingsklasser.)
Precisionskörning 1:a
Precisionstömkörning 1:a
Tömkörd agility 2:a
Agility 6:a

Helt sjukt vad bra det gick! Glad Vi vann en stor pokal för Bästa Precisionsekipage och tack vare bra resultat i utställningen så vann vi titeln Allroundchampion - nåt som jag inte ens hoppades på för att det var så många duktiga ekipage som tävlade! Allt klaffade, nästan, och gräsunderlaget passade både vagnen och hästen väldigt bra. Nu har vi en RKS-tävling kvar den här säsongen samt möjligen lite brukskörning under hösten. (Det är dressyr på hög nivå, även om man inte tävlar i begreppet dressyr.)

Nästa år hoppas jag på Lagserien i körning, men det återstår att se.

Bild från KM i Norrtälje.

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

Ahnna
8/27/09, 12:44 PM
#59

Jag har tävlat hoppning med fullblodet också, vilket kanske inte hör hemma här, men om sanningen ska fram så skulle vi inte lyckats så bra som vi gjorde utan den dressyr vi ägnat oss åt under försommaren och våren. Vi har lärt oss mycket nytt på den fronten och det gav utdelning i hoppningen.

4 juli - Uppsala
0,85 m Clear-Round (nolla)
0,95 m tävlingsklass (dubbelnolla, 6:e plats.)

Nu väntar ett par-tre hopptävlingar till och MYCKET dressyrarbete däremellan! Min granne var urgullig häromveckan och öppnade en del av sin sommarhage åt mig, där det är helt platt och nyslaget gräs. Perfekt "ridbana"! Cool

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

dijete
9/2/09, 2:40 AM
#60

#56 Känner igen hästen, var den möjligtvis i Falsterbo?

Dyblygiad
9/3/09, 2:39 AM
#61

60# Nej inte Ronja på bilden men hennes son Verdi var nog med i Falsterbo, de är rätt så lika varandra Flört Min dotter är inte såååå duktig ännu.

Dyblygiad
9/5/09, 11:23 PM
#62

Therese o Ronja debuterade LAP1 regionalt idag. Therese fick hjänsläpp och glömde programmet 1 ggr. Ronja tyckte inte om underlaget och bröt av 3ggr. De fick 52% totalt varav ena domaren gav dem 55%. Förra året vid denna tiden debuterade Therese LB1 lokalt med 52% så visst har det hänt saker. I morgon är det reg LAI + LAP1 för dem. Ska bli intressant och se om det går bättre då. Laget slutade på en 7e plats.

Annons:
[EmiliaHann]
9/5/09, 11:51 PM
#63

Tävlade idag, en inbjudningstävling. Min och Virres första bortatävling.
Det gick verkligen åt skogen. Han hade aldrig varit i ridhus förut, så det var såklart lite läskigt, och i LCn glömde jag bort programmet totalt. Fick gissa mig fram lite. Blev en felridning.
Trots det lyckades vi sno åt oss en andraplats. Våran första rosett :)

I andra klassen, LB:1, var han jätteseg, trött och gick knappt framåt. Bröt av flera gånger i galoppen också. Kom nog sist där tror jag.

Det var våran sämsta tävling nånsin, men placerade blev vi ju i alla fall, för första gången. Så det var lite kul! Glad

Dyblygiad
9/6/09, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Idag var det debut för Therese o Candrah i regional LA1 + LAP1. 58% i LA1 och 55% i LAP1 sen startade Therese även Ronja i LAP1 och där fick de finfina 65% Jätte roligt då Ronjas förra ägare satt på läktaren och grät i kapp med mig över den fina ritten. Andra regionala starten och första kvalet till NAT är klart!!!!!!!!!!

Cilla89a
9/11/09, 9:36 PM
#65

Denna tråden har jag då helt glömt bort ;)

9/8 startade vi vår första lokala ;)
Har tidigare varit med på en klubbtävling i våras, där LC:2 var clear round (viss procent=rosett), där vi knep en rosett, fast jag minns inte procenten.
Sen LB:1, kom vi tvåa, minns inte procenten där heller.

Men 9/8 var vi iväg på vår första lokala iaf :)
Drygt 40 startade i båda klasserna. Red LC:2, 63,2% och en 7:e placering, och LB:1 med 69.3% och 3:e placering :)

Sedan 22/8 tävlade vi på hemmaplan, lokal, LB:1, 66.9% och första utanför placering.
Och LB:2 62,3% och 4-5 utanför placering.
Han vilade två dagar innan tävlingen p.g.a tappsko, så han var pigg och lite okoncentrerad, små missar bla, trampade runt i halterna, fel galopp m.m ;) men känslan var bra! hade han bara kunnat hålla sig i skinnet hade det nog blivit redigt bra :D

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
9/22/09, 9:07 PM
#66

Elit omg 2 för Therese o Ronja, lite olika siffror från domarna. 66%/57%/53% = 59% i snitt. De fick en  8a på ena enkla bytet! Det var riktigt roligt. Nästa omgång är det FEI inledande lagprogram ……… laget som kom sist denna gången hade 59% i snitt så det var jämnt i laget.  Det absolut roligaste med dagen var att Djursholm vann och att Victoria Logård/Valdo kom individuellt 2a med 73%, ena domaren gav henne mer än 80%……wow säjer jag bara!

Dyblygiad
9/25/09, 10:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Här kommer en bild från Elit om 2.

Therese o Ronja.

Cilla89a
9/26/09, 4:30 PM
#68

Idag var det dags för tävling, LB:1 och LB:2.
LB:1, 63,7% och en 4:e placering. Känslan var inte alls bra, tittig/spänd, ville inte gå ut i hörnen, lite loj för hjälperna och allmänt hängig i handen.

LB:2, 55%, PINSAMT! Börjar med att jag precis kommer från prisutdelningen, vet inte om jag får rida in på banan, jag chansade, man fick ju på LB:1, men icke sa nicke, så det var -2 poäng direkt, suck!
Känslan var mycket bättre, mycket mer uppe och framför hjälperna, brydde sig inte särskilt mycket om staketet, därimot var han rädd för bilen?!
Blev en hel del grova missar, bla trampade runt i halterna, galoppombyte, och sen lite galopp där det inte skulle vara galopp ;)
Men som sagt känslan var bra, och dessutom var mellangångarterna klockrena, annars är han lite nonchalant och kommer igång sent, men idag satt dem fin, fint, dessutom med riktigt trevlig längning i galoppen, annars går det mer "uppåt" än "framåt"

Förstår inte att han jämt är mer taggad till andra klassen? ;) Normala hästar blir trötta allt eftersom, men icke att Brimad blir det, han blir mer och mer taggad ;)

Får väl se hur långt ner jag kommer i resultatlistan ;) var iaf ett par stycken med sämre procent än mig när vi åkte :P

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Dyblygiad
9/28/09, 12:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Yngsta dottern kom 2a i LB:1 idag med 64%. Gissa om jag är stolt över min 12 åriga "hopptjej" som tävlar C ponnyn Celmah.

Får man verkligen vara så här söta--------->

Annons:
Dyblygiad
9/28/09, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

14 åriga Therese tävlade bara LA:1 idag och fick finfina 70,58% och en hedrande 2a plats! Riktigt bra då hon har haft en svacka nu ett tag.

Cilla89a
10/3/09, 8:03 PM
#71

VILKEN TÄVLINGSKATASTROF!
Du milde..
Vår 4:e start.
Storm och skyfall ute, jag vill stryka mig, men pappa envisades med att det kommer dra bort, jo, du glade. Det blev bara värre framåt eftermiddagen.
Jag kunde inte rida fram överhuvdtaget för Brimad tjurade och ställde sig med baken mot regnet, och när han inte tjurade med baken mot regnet, var det rodeo. Och framridningen var enbart utomhus.
LB:1, inomhus, vår första tävling inomhus, Brimad var på dåligt humör, och jag var på ännu dåligare humör, genomblöt och kall.
Det väsnades ordentligt i rishuset när regnet stod som spön i backen och vinden den yrde så det hette duga.
Och i ena hörnet av ridhuset, så var underlaget jättehalt och konstigt, antagligen för det runnit in regn.
Brimad ville inte alls vara inne på banan själv och hittade på en massa tosigheter *kolla filmtråd* ;) Känslan var bra, men bristade koncentration och en hel del missar, bla bytade han galopp i varje med frambenen *kolla filmtråd* ;)
Haha, ja, jag säger då det. Slutade på 58%, allt annat än nöjd. Men med tanke på de rådande omständigheterna så.

Sen hann jag i princip bara ut och skritta lite, sen var det dags för LA:1, debut, denna gången hittade han inte på en massa jävelskap och nu hade han redan varit inne på banan en gång, så det var inte så tittigt, därimot den jäkla hörnan där det runnit in vatten, tvärvägrade han att gå ut i. så det drog ju ner lite, men känslan var toppen, och inga missar, annat än hörnan, så det blev 64%, låg 3:a när vi körde hem, men det var bara 9 startande i klassen, och flera startande efter mig, så jag antar att det inte räcker till placering.

Sen var det in med genomblöt häst och saker i transporten och sen hemåt, du jisses, jag har aldrig varit med om något liknande.
Och det var flera uteblivande starter, inte så konstigt..

Så på det hela är jag nöjd ändå, för känslan var bra, kan han bara ha lite mer fokus på mig och inte hitta på sina egna rörelser i programmet, så hade det varit redigt bra ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[MajaWrangstadh]
10/8/09, 12:47 AM
#72

Sen uppdatering men…

19 oktober

Tävlingsdebut!
Bor som en del vet i Schweiz så det är ingen idé att jag rabblar upp programnamn och grejer här för ingen skulle förstå (jag förstår inte ens själv så, haha).
Red ett program som motsvarar typ LB iaf, på en tävling som motsvarar typ en liten lokaltävling.

Ponnyn var jätteduktig, jag själv var usel. Mitt självförtroende är nere på noll och jag känner verkligen att jag suger… förtjänar inte min duktigaduktiga ponny. :( Menmen. Slutade på 58% vilket är helt okej resultatmässigt, känslan var det värre med…

Invisible
10/11/09, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

LB:1, klubbmästerskap. Andra dressyrtävlingen i både min och ponnyns liv.

Jag var så enormt lycklig på framridningen. Min ponny dansade, lyssnade, och var så jäkla underbar! Jag var nog världens lyckligaste unge, då. När jag sedan kom in och red runt lite i ridhuset hade vi tappat "det".  Hon funkade inte alls som tidigare. Besvikelse! Red sedan upp mot domaren, och ponnyn ville inte alls framåt. Jag fick sitta och driva, driva och driva genom hela programet.

Men jag är nöjd! Efter den framridningen spelade det ingen roll om jag så hade under fått 50%. Hon kan, det gäller bara att jag ska få ur henne det vid rätt tillfälle.

Slutade iaf med vinst. Andra året i rad jag blir "KM-mästare". :-)

Glömde dock kameran hemma, en kompis var underbar och ställde upp och fotade. Kan lägga in bilder sen när jag får dem :-)

f97lintro
11/1/09, 8:48 PM
#74

27 Seotember, dressyr Clea Round

LC:1

Gick helt okej. Dock är min ponny väldigt svår att få i form och med det att han inte gick i form sjönk poängen rejält.

10 Okt, hopp clea round

Gcik ganska bra, hoppade 40 cm och 60 cm. Han kan vara lite tittig. Clea Round båda gångerna:) Fick även hoppa min av systers kompis ponny som vad VÄLDIGT pigg (Skenade 5 varv runt banan med henne…)

Hallonet
2/3/10, 5:42 PM
#75

31 januari 2010:

Klubbdressyr på en RS-ponny som jag satt på totalt 6ggr under hela förra året, varav 3 var tävlingar (en plac. och en CR) och 2 träningar (tidigt på hösten) och en gång var när jag var lucia på honom <3

Vi placerade oss 2:a i LC:1, 181p typ 67%. 5:a i LB, varav 3plac.

Kitty41
2/5/10, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Jag red US-cupen dressyr (en cup på vår ridskola, alltså klubbnivå) som US-styrelsen anordnar. Det som är lite spännande är att man blir lottad på en nästan helt random häst/ponny (ponnyryttare lottas på längd och vikt). Jag fick rida på Pirat, som jag har ridit två gånger tidigare och han gjorde en grym insats!

Red LC:1 med 71,48% och kom etta, fick dessutom en 9a i galoppen som jag är mkt glad över! :)
Har inte ridit hoppningen än, men väntar på den med spänning då den rids 20/2!

Annons:
Dyblygiad
5/6/10, 7:28 PM
#77

Har helt glömt bort denna tråden. Vi har få tävlingar denna säsong, första starten gick bra för Therese som startade sin lillasysters ponny Celmah i en LC1 där de fick en delad första placering på 67%,

Lillasyster Tara tävlade nya ponnyn Moflos Fantasi i LC1 och kom delad 2a men ingen placering för det var för få i klassen.

Då detta var allsvenskan div III så kom laget på en 3e placering.

Minetta
5/9/10, 7:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Tävlade med ponnyn idag. Regionell Lätt B. Är riktigt nöjd, ponnyn lyssnade och var avspänd Glad missade dock fyra poäng för jag glömde lätta i mellantraven -.- men men, sånt händer! ;)

fick ca 57% procent, nöjd för att vara årets första Glad

Dyblygiad
5/9/10, 8:26 PM
#79

En enkel klubbtävling idag. Therese o Ronja kom 2a i LC1 (alla kategorier) med 65,56% och vann LB1 med 68,27% (2an fick 62%) en mkt hård domare som dömde som om det skulle varit regionalt. Ingen av de stora hästarna fick över 60%. Lillasyster Tara kom precis utanför placering med sin Celmah, hennes andra ponny Fanta fick tokryck och slutade på ynkapynka 50%.

Lindbygarden
7/1/10, 11:02 AM
#80

Nu nålar jag denna!

Fler av er har säkert  varit ute och tävlat! Uppdatera gärna med resultat!

Dyblygiad
7/1/10, 11:16 AM
#81

Javisst har vi lite resultat.

Allsvenskan div III omg 2 vann Therese o Celmah förklassen  och kom 2a i lagklassen.

Allsvenskan div III finalen kom Tara o Ronja 2a i lagklassen.

Sen har tjejerna varit ute på en lokal hoppning där

Tara o Moflos Fantasi gick nolla i LD med rosett och dubbelnolla i LC utan placering medan Therese o Ronja också gick nollor i bägge klassena och tog hem en 3e placering i LC.

Vår säsong slutade alltså med bra resultat.

Therese startat 10ggr och blivit placerad 9ggr av dessa!

Medan Tara kan skryta om att vara en av få som fick över 60% med 3 domare på finalen!

Invisible
7/29/10, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

28/7 2010. Lokal dressyr, Insjöns RK.

Red LB:1 på Ella. Kändes katastrofalt, men så otroligt mycket bättre än vad det gjort på de seanste två veckornas träningar. Hittade noll ärlig framåtbjudning inne på banan, hon var noncholant i munnen och min sist var allt annat än vacker. Men domaren verkade ha en annan åsikt, 71,38%, förstaplacering.

Nu blir det kanske att ta en paus från dressyrtävling, tills vi hittat varandra igen. Man måste fokusera på känslan, inte dagens resultat i procent. …Tycker i alla fall jag.

Invisible
7/29/10, 4:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Jag & Ella *ignorera sitsen*

Annons:
Invisible
7/29/10, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Jag & Ella *ignorera sitsen*

Invisible
7/29/10, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Jag & Ella *ignorera sitsen*

Dyblygiad
8/17/10, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Helgens resultat. Tara/Celmah + Therese/Ronja

Lokal kombi meeting med både hopp o dressyr.

C/R hopp felfria bägge två.

LC hopp, 4 fel bägge två.

LC:1 dressyr bägge kom 2a med 65% (olika kategorier på ponnier)

LB:1 bägge kom 3a men utan plac med 60 resp 62%.

Sen vann Therese meetingpriset för D ponnier och Tara kom 2a för C ponnier!

Jättefina priser och glada trevliga arrangörer! Dock var det tråkigt att dressyren gick på gräs. Ronja halkade och ville efter det inte länga så där fick Therese bara 4 o 5or vilket drog ner procenten…..vi hade brodd med men hann inte sätta på dem. Så kan det gå! Vi är glada ändå!

Dyblygiad
8/17/10, 11:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

en hoppbild med på Tara o Celmah. Min lilla apa till dotter hoppade utan ena stigbygeln.

Dyblygiad
9/9/10, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Therese har debuterat dressyr på stor häst förra helgen. Det blev en LB3 o LA3 på lokal nivå och hästen heter Bellas Donna. I LB3 red de fram 15 min för länge och varken häst el ryttare orkade hålla formen genom hela programmet, slutade med 56%.  I LA3 så hann de ladda om lite bättre och trots 3 stora missar så fick de 59%. I skrittökningen så drev inte Therese på så hästen nästan stannade på diagonalen och kliade sig =4a, sen kom de ut vid fel bokstav i galoppöknngen = minus 2p och sen i sista galoppen där de vänder upp och hälsar så snubblade hästen och kom sen upp i fel galopp =4a. Annars hade de 7 st 7or, bla på ena skänkelviknngen sitsen och förvända galoppen i 3 serpentinbågar.

Samtidigt så tävlade lillasyster hoppning på annan ort med pappa som groom. Där slutade hon med 0-12 fel i förklassen och i lagklassen fick hon 4 fel och laget hamnade runt 8e plats. Allsvenskan div II

Invisible
9/10/10, 1:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Jag och Ella, LB:1 oxh LA:1 -debut! 63,??% i LB:, och 61,??% i LA:n. Ritterna gick verkligen fruktansvärt dåligt, fy och skam! Men ponnyn har aldrig åkt transport så pass långt förut (ca 25 mil tur och retur), så mycket ligger väl i det. Och hon var faktist väldigt stilla och lugn i transporten, och det gjorde dagen värd!

Invisible
9/10/10, 1:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Jag och Ella, hoppning! Och se där; -även dressyrnörden kan ha kul på hoppbanan! ;-) Hoppade bara 80 och 90 då hon knappt gått någon hoppning över huvud taget under sommaren. Nollade båda klasserna med näst bäst tid båda gångerna. : ) KUL!

Annons:
nattisssss
9/25/10, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

jag har tävlat LA:1 med min ponny Knut, och fick 67%, och en 2a placering:D

Dyblygiad
11/15/10, 5:30 AM
#92

Therese tävlade KM igår med Ronja och vann LB1 med 68% och LA1 med 67%. Tog iom detta hem KM titeln i dressyr. Bra gjort med tanke på att hon inte ridit dressyr på ponnyn på flera veckor utan bara hoppat o ridit ut.

Alma-G
9/25/11, 7:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Slutade på andraplats med 60,3 % igår, LB:1. Ponnyns andra lokala start i dressyr. :)

eefoto
4/7/12, 11:37 AM
#94

Får väll kicka igång tråden igen med mina resultat från gårdagen.

Var dags för våran första tävling idag då.En klubbtävling för att känna lite på tävlingsandan.Ringrostiga som tusan.Men kände att det var bättre att debutera LA på klubb..Glad

Första klassen för oss blev en LB:1.Småmissar som tappad takt och lågt tempo drog ner det hela.När han tappar tempo och takt tappar han även form.Måste verkligen passa och hjälpa han med kroppen för att han ska hålla inunder sig med sina långa bakben.Slutade iallafall på 67,59% och knep förstaplaceringen.Flört

Debut i LA.I LA:1'an var formen mycket bättre.Däremot ar tempot ungefär lika.Något tröttare.Samma misstag här som i LB'n samt att han satte ut ett bakben i ryggningen.Förvända galoppen var dock redigt bra.Han höll verkligen både takt och balans.Skänkelvikningarna kunde varit bättre.Tvärar för lite.Slutade där på 66,05%.FörvånadTog förstaplatsen även där.Glad

Så överlag är jag väldigt nöjd med dagen.Dock är jag lite sur över missarna som jag så lätt kunde ha rättat till!Aristo gör ju inte mer än jag ber honom om så honom kan man ju inte anklaga.Haha matte får helt enkelt lära sig rida ner dom långa bakbenen och sitta på rumpan ordentligt.Rida ännu mera med sätet.Får nog börja gymma.Oskyldig

 Erika, ~värd på dressyr~

Gullan_J
9/29/12, 4:55 PM
#95

Red en lätt C:1 på min ponny som inte alls gått mycket dressyr. Så blev riktigt nöjd att jag fick 69,20% och en andraplats. Tjejen som kom etta red på en riktigt duktig ponny och fick runt 72% :)

-Bättre ökänd än okänd

Mulle12
10/20/12, 6:59 PM
#96

är nog lite sen med att skriva, men bättre sent än aldrig!

jag tävlar en ponny som är väldigt stark och tycker om att springa fort!! men ändå har det gått så sjukt bra, så jag är så stolt över honom!

Sävsjö 15/9 Lc:1 min förta tävling nånsin! 54,07%

Falken 22/9 Lc:1 58,88%

Falken 22/9 Lb:1 54,48%

Sävsjö 20/10 Lc:1 59,25%

Sävsjö 20/10 Lb:1 56,89%

jättestolt är jag över både honom och mig! :D


Lindbygarden
11/6/12, 3:01 PM
#97

Va duktiga ni har varit!!

Vet ni vad, jag skapar en ny resultattråd så kan ni väl skriva i den också?

Annons:
Upp till toppen
Annons: