Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 3713 ggr
Buuc
4/7/09, 8:20 PM

Jag och Limpan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag följde en kompis med till stallet, så han fotade medans jag red på Liverpool. :) Tänkte lägga ut lite bilder eftersom ni inte fått se honom ännu!

Varning för starka dålig-sits bilder! :P

#0 Skritt på lång tygel. Ja, jag ser ut som ett fyllo eller något men jag var lite okoncentrerad i början!

Annons:
Buuc
4/7/09, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

#1 Första minuterna såg ut såhär. Han var stel och osammarbetsvillig.

Åh juste, han är väldigt omusklad och orkar inte riktigt bära upp sig ordentligt, så han kanske ser lite slarvig ut nånstans.

Buuc
4/7/09, 8:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#2 Första halterna såg ut såhär. Okoncentrerade båda två.

Buuc
4/7/09, 8:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#3 Skritten börjar se bättre ut. :)

Buuc
4/7/09, 8:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#4 Skänkelvikning! Inte så värst proffsig.

Buuc
4/7/09, 8:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#5 Den senare halten såg ut såhär. Ser ni skillnaden? :)

Än en gång, ursäkta min dåliga sits… Jag blev så tagen i att få honm att gå fint att jag glömde bort sitsen totalt.

Buuc
4/7/09, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#6 Protest i traven.

Annons:
Buuc
4/7/09, 8:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#7 Liite finare trav. Som sagt, han är ganska omusklad. Ni ser ju hur fet han är! :P

Buuc
4/7/09, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#8 Vi bjuder på en sista halt med en skrattande ful ryttare. :P

Anna
4/7/09, 8:48 PM
#9

Hihi vad söt han var :) Vad är det för ras/hur hög är han? =)

Jag tycker halten i #2 ser bättre ut än halten i #5 om man kollar på benställningen. På #5 står han med både fram- och bakbenen under sig, vilket han inte gör i #2.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Buuc
4/7/09, 9:03 PM
#10

#9 Han är ca 147 och, läs noga nu och tro dina ögon, New Forest! :P En fet men gullig kille. Vi har mycket att jobba på!

Joo, jag är inte bra på att göra proffsiga halter. ;) Det jag menade med #5 var ju att han höll kontakt med "mig", a.k.a. tyglarna. Och det blev jag nöjd med. Att göra "rätt" halt ska vi träna på framöver, när jag börjar rida inför tränare. :)

Anna
4/7/09, 9:08 PM
#11

#10 Absolut :) Kul att du får rida nu iallafall, söt är han! Lycka till!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Buuc
4/7/09, 9:17 PM
#12

#11 Jaa, jag är så tacksam över att ha hittat honom, vilken otrolig tur. Tack! :)

Marija
4/7/09, 9:27 PM
#13

#5 Snygg halt!

Ja han var jättecharmig, lycka till i fortsättningen Glad

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Annons:
Buuc
4/7/09, 9:40 PM
#14

#13 Tack så mycket! :)

Nu har jag fått lite tips om att träna bort hans svankrygg. Längtar tills imorrn då ska jag testa denna "övning" på honom.

MiaMaria
4/7/09, 11:26 PM
#15

Kul o se bilder!

Men du kanske bör se över längden på sidstyckena? I flera bilder tycker jag dom ser väldigt långa ut. Tänk på att inte titta ner hela tiden oxå, va stolt o upp med hakan när du rider en så söt ponny! Glad

Buuc
4/7/09, 11:37 PM
#16

#15 Oj, lade jag inte ens märke till! Nåde sadel och träns sitter lite konstigt på honom. Jag ska kolla sidostyckena imorgon och eveuntuellt reglera dom. ;)

Jag ska försöka rida med så rak rygg som möjligt imorgon, och sluta fixera mig på ställningen och så. :) Så slutar jag nog titta ner på mycket!

studs
4/8/09, 8:08 PM
#17

oj jisses jag som tänkte tippa på att han va nordsvensk :P Haha så fel man kan ha men akk så fin =)

Buuc
4/8/09, 8:28 PM
#18

#17 Haha, joo, han är väldigt kraftig och har tjock päls också. Min kompis blev jätteförvånad när jag sa att han är New Forest. :)

Nesslan
4/8/09, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Då måste jag få fråga om du vet vilken stam han har? :) Tycker mkt om new forest ponnyer och har haft en foderponny, hon är dock inte lik honom ^^, Sen om hon ser ut som en New Forest ska eller inte, det råder det delade meningar om. Hon har fått 34p av en domare och 43p av en annan. Hon är iallafall Rodlease Dancing Gold - Fredriksbergs Chopin.

Lindbygarden
4/9/09, 1:10 AM
#20

Mycket söt ponny!Glad

Annons:
Buuc
4/11/09, 6:49 PM
#21

#19 Vet inte hans stam men kan kolla med ägaren någon dag! :)

#20 Visst är han. ;) Bara han blir rakad och tappar lite mage så ska du se vilken snygging han egentligen är! :P

Nesslan
4/11/09, 9:47 PM
#22

Okej kolla gärna det, hade varit intressant att veta! :)

denisesalomonsson
5/20/09, 9:23 PM
#23

vilken sötnos! :)

[EmiliaHann]
5/21/09, 2:24 AM
#24

Vilken söt ponny Skrattande

#19 Ponnyn jag tränar och tävlar i dressyr nu är också efter Rodlease Dancing Gold :) Fast vet inte vad hans mamma heter.

Upp till toppen
Annons: