Annons:
Etikettunghästen
Läst 2382 ggr
mooi
6/23/09, 10:02 PM

kval till unghästchampionatet -någon?

Någon mer som tänkt rida någon av kvaltävlingarna till unghästchampionatet? Var? Hur har ni tänkt förbereda er? Hur gammal är din häst?

Jag satsar på att rida kvalet i Alingsås 23/8 med min 4-åring. Hon är i väldigt fin form trots ett ofrivilligt avbrott då hon fick läderhudsinflammation i ena framhoven och detta SJÄLVKLART ledde till kotledsinflammation efter att hon avlastat -jäkla skit >< Men som sagt, nu är vi på gång igen -har ett tag till kvar av igångsättningsprogrammet men nu får jag börja jobba på böjt spår igen. Jag har himla tur att hon inte tappat så mycket. ska försöka få in nån bild på henne, måste bara få nån att vara fotograf :p

Annons:
Lindbygarden
6/23/09, 10:19 PM
#1

Va spännande! Då får  vi verkligen hålla tummarna för er i augusti!

Vad är det för stam på henne, du kanske har skrivit det ngnstans men jag minns tyvärr inteSkäms

mooi
6/23/09, 10:33 PM
#2

Hon är E: Don Romantic  UE: Bellini, sen finns det lite Ganesco m.m på mammans sida. På fölmönstring har hon fått 9or på trav och typ.

http://www.blup.se/sv-SE/horses/178728-hot-romance-5-swb   där står hennes stam.

Jag har haft henne sedan hon var 9 mån och det är jag själv som har ridit in henne, hon har aldrig haft någon annan på ryggen. Som 3-åring trodde folk att hon var minst 6 år. Hon är snäll vmen kan tända till om det är nåt som inte passar, när vi vande henne vid regntäcke var det krig! Man fick binda henne superkort för hon slog vilt omkring sig med både tänder och fötter. Detta pågick ett tag och sen en morgon stod hon blickstilla -har aldrig bråkat efter det. Hon bestämde sig över en natt Förvånad mycket rolig häst :p

Lindbygarden
6/23/09, 10:40 PM
#3

#2 En fröken med lite egen vilja dåGlad

Härlig stam!

mooi
6/23/09, 11:08 PM
#4

absolut!

ja, jag har haft en häst e: Don Shufro vid sidan av denna jag har nu, men den var så otroligt speedad hela tiden. helt vansinningt. Den här har iallafall en broms

cillaw
6/23/09, 11:53 PM
#5

milla, kom hem med henne så är vi många som kan ställa upp som fotografer  ;) klubben består ju numera av många  hobbyfotografer

mooi
6/24/09, 12:08 AM
#6

cilla, jag har ju tänkt komma på träningarna för Nina :) hon är igång helt då och behöver åka en sväng.

Annons:
Lindbygarden
6/24/09, 1:08 AM
#7

#4 Det kan ju vara trevligt att ha en broms ja! Men man märker på de som är mycket prestationsavlade att även om det är mycket trevliga och ambitiösa så är det en hel del elektricitet i dem som ska tas om hand..

mooi
6/24/09, 2:08 AM
#8

ja absolut, man måste ju ha lite motor och elekticitet, men den hästen hade så det räckte och blev över. 4-åringen har mer lagom.

Den andra blev "trevlig", eller som en normal häst efter 1-2 doser lugnande hos veterinären :p brukade behövas 2, 1 gjorde bara ögonen trötta och om det hände nåt runt om så var hon klarvaken igen.

MiaMaria
6/24/09, 9:54 AM
#9

Kul, hoppas de går bra! Är så roligt med championaten! Ska du även rida kvalitets? Va ner på flyinge för nå år sen med ett DP sto, hon hade högst kvalpoäng i Sverige

Är de den hästen du ska kvala som du rider i filmen i tråden "de olika travmomenten"??

Lindbygarden
6/24/09, 10:56 AM
#10

Vi vill hemskt gärna se film från champoinatet!

Jag har ingen möjlighet att åka ner själv då vi har hästarna hemma att ta hand om..

mooi
6/24/09, 11:19 AM
#11

#9 Hade tänkt rida kvalitéts, men nu blir det inte så. Där ska de ju hoppa med och hon är inte så säker i hoppningen. På löshoppningsträning hoppar hon fint och tycker det är kul, men som när vi kom ut på treårstestet så blev hon osäker och lite rädd. Jag vill inte skrämma henne utan tar det som det kommer. Dessutom känns det lite tufft att rida kvalet 23/8 och sen går kvalitéts 6/9.

-Nej, den i filmen är min förra häst. "Räserhästen", en väldigt het dam jag hade mellan att den var 4-8 år. Den jag har nu har bättre gång :) och bättre temp.

MiaMaria
6/24/09, 11:21 AM
#12

De brukar sändas via nätet

majaliten
1/2/13, 3:35 PM
#13

Hr en 5 åring nu men blir 6 i år Maj inpasset står det 1 jan hon blev upptäckt senare enligt passet men jag säger att han är 5 enu . Vi har aldrig kunnat starta faten jag haft henne sen 4 år det har alltid uppkommit något med henne :( Hr tycker ni jag ska börja ge mig tips ?

Annons:
Lindbygarden
1/4/13, 12:22 PM
#14

Har hon fått föl?

majaliten
1/4/13, 9:29 PM
#15

Vem frågar du ? :) om du frågar mig så nej :)

Lindbygarden
1/5/13, 5:05 PM
#16

#15 Oj förlåt ja jag frågade dig :)

Upp till toppen
Annons: