Annons:
Etikettnytt-i-dressyrvärlden-sverige
Läst 1795 ggr
Peppe
2010-01-14 21:07

Artikel i ridsport

I det nya numret av Ridsport är det med en artikel om anläggningen där Blacky står, och om min tränare.

en del är dock fel, hon har t ex tävlat svår hoppning, inte MSV A

Den svarta hästen på bilderna är Paganini, min favorit ;)

"Mästaren har hittat hem" heter artikeln, haha XD

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Lindbygarden
2010-01-14 23:30
#1

Va kul! Då ska jag läsa! Hon håller ju träningar på norra öland, skulle gärna rida för henne.

Peppe
2010-01-15 00:46
#2

#1 ja dom som är prenumeranter fick den idag, alla andra får vänta tills den kommer ut i butik Tungan ute

-----------------------

dom har tagit en bild på henne där hon har dubbelhaka, haha! världens smalaste människa och dom lyckas få med en dubbelhaka, skillat!

Hästarna på bilderna är de som är längst fram i utbildningen av hennes just nu (hon har bara unghästar), tror fuxen har vinst i MSV (vet att han iaf kommit 2a) och den svarta har nån placering i samma. hon har tagit dom dit på ett år, från noll. fuxen i skrittmaskinen på bilden är extremt nervig men sååååååå fin, man får smyga in i ridhuset när den är där och sen vara blickstilla på läktaren, och den svarta är liten, lite lugnare och lite snällare men livrädd för det mesta ändå ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Lindbygarden
2010-01-15 09:07
#3

Jasså jag får nog köpa mig en pren nu tror jag.. Som om jag inte har nog med häst i livet.

Hon verkar ruskigt duktig Maria, hoppas kunna rida för henne sen. Du vet inte om hon har intrensiv kurser uppe hos sig, då skulle man ju på sikt kunna ta med sig sin häst upp en weekend och träna..

Peppe
2010-01-15 14:42
#4

#3 jovisst har hon det med jämna mellanrum! innan jul var senast =)

du får se till att fixa dig en ridhäst så är det bara o komma upp sen ;)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Cilla89a
2010-01-15 14:52
#5

Är det där du har Blacky? Och är det där Schess står? Jag har aldrig riktigt fattat om han står i samma stall eller om han står i något grannstall? Jag har för mig att du sagt att han står i något stall brevid?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
2010-01-15 14:56
#6

#5 han står på samma anläggning kan man säga, men inte i samma stallbyggnad och inte samma stallägare. det är typ 15 m emellan bara ;)

Blacky står i det stallet som är med i artikeln

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Annons:
Cilla89a
2010-01-15 14:58
#7

#6 hur är det med honom? :) jag har fortfarande inte tagit mig i kragen och ringt till Josefin, var över ett årsedan jag hörde någon om han sist eller såg några bilder Rynkar på näsan vet bara att hon pluggar till florist och att hon har någon som tar hand om honom på vardagarna.

men det verkar ju vara en fin anläggning med bra hästfolk i alla fall :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Peppe
2010-01-15 15:03
#8

#7 han verkar frisk o kry, såg han senast i går i ridhuset. Blacky hatar honom, som alla andra hästar som kommer närmare än 10m! haha

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Upp till toppen
Annons: