Annons:
Etiketttömkörning
Läst 2291 ggr
Odinn
2010-08-25 00:38

Utbilda själv

Jag har en shettis som jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med. Trickträna gjorde jag, men det blev enformigt. Rida var jag för stor för. Och köra var inget jag tyckte om. Så medans han stod i hagen och blev fet kom jag på en idé, att utbilda honom i dressyr. Jag som aldrig har ridit dressyr. Eftersom jag inte kan rida så valde jag att tömköra. Gick ut till honom och provade. Han var stenhård i munnen, struntade i hur mycket jag tog i honom. Han bara rusade runt med mulen bland molnen. Nu har jag i några veckor tränat ca 2 ggr i veckan. En gång på min lilla gräsbana, och en gång i skogen för att bygga muskler. Klättrar, hoppar och körde.

Så på bara några få veckor har det börjat hända saker. Han gjorde två steg på en skänkelvikning förra veckan. Och igår när jag tränade började han gå mot passage.

Här kommer en video. Bröstan går ej att ta bort, därför har jag den på.

P.S  Jag är bara 14 år och har aldrig hållt på med dressyr. Tänkte bara att jag skulle prova för skojs skull. Glad

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Annons:
Odinn
2010-08-25 00:39
#1

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

[silkesnosen]
2010-08-27 13:41
#2

Kämpa på..bra för honom att lösgöras lite! Be gärna ngn om hjälp, så att ni båda fortsätter att utvecklas!

Lindbygarden
2010-08-28 14:33
#3

Va roligt att ni har hittat ngt ni tycker om och bra att du aktiverar honomGlad

Nu ska jag kika på din film!

Upp till toppen
Annons: