Annons:
Etikettnytt-i-dressyrvärlden-utomlands
Läst 3439 ggr
MiaMaria
9/30/10, 6:00 PM

Har ni sett tv-sändningarna från VM?

Har ni sett tv-sändningarna från VM? Dressyren tänker jag då främst på.

Jag har gått o blivit helt kär i den spanska hingsten Fuego XII som i gårdagens grand prix special kom 4a. Den rör sig så mkt bätte än Totilas tycker jag men de blir lite hastig emellanåt, men de är ju typiskt pre:er. Himla trist o kolla på de vanliga halvlboden när man sett denna pre samt Totilas (som rör sig mer som en iberiskhäst), dom blir så långa o slätstrukna. Men de är min uppfattning de =)

Annons:
Cilla89a
9/30/10, 6:07 PM
#1

Har varken hunnit se eller läsa ett smack what so ever, så jag har verkligen noll koll på vad som händer där borta :(

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Cilla89a
9/30/10, 6:19 PM
#2

Dem sparar inget så man kan se det i efterhand? ;)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lindbygarden
9/30/10, 9:47 PM
#3

jag har inte heller sett ngt..

Kimpa
9/30/10, 10:17 PM
#4

Åh va spännande!!!
SÅ KUL att PRE börjar visa framhovarna på dressyrbanorna! Tycker de har så mycket mer utstrålning än halvbloden. Men det är MITT tycke. 
Och Fuego XII ÄR en riktig goding både till utseende och rörelserKyss.

Kimpa
10/1/10, 1:48 PM
#5

#0 här hittade jag en video du kan njuta avFlört

http://www.topiberian.com/htmlvideos/fuego_gp.html

Hovgarden
10/1/10, 2:12 PM
#6

Har helelr inte hunnit se något.. och jobbar i morgon när finalen sänds…

/Katja

~Stuteri Hovgården~  Löthaders travhästavel

Agrotekniker vid Biologiska Yrkeshögskolan

Annons:
Linnea
10/1/10, 3:01 PM
#7

Jag har inte kunnat se nåt för vår digitalbox är paj så jag ser bara gratiskanalerna, störigt eftersom vi ha eurosport annars..

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Lindbygarden
10/1/10, 7:51 PM
#8

#5 Åh tack så hemskt mkt!! Helt fantastisk! En sån skulle jag vilja ha, va enkelt det ser utKyss

Kanske ska byta ras helt enkelt? Eller låta betäcka Gabrielle med en PRE iställetOskyldig

Peppe
10/2/10, 11:39 AM
#9

Jag såg fälttävlansdressyren igår, om man nu kan kalla det dressyr. pinsamt! Förvånad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[Hamster95]
10/2/10, 1:10 PM
#10

Inte jag. Det är så tråkigt att titta på dressyr nu när man vet att Totilas ändå alltid vinner. Jag har läst bloggar med folk som kollat på Totilas ritt i Kentucky och han hade tydligen också en hel del missar, från tidningen Ridsport: " Ett avbrott i första piaffen, galoppinslag i den ökade traven och miss i ett enkelt byte efter en galoppsluta" - Skulle tex. Isabell eller Tinne få det, då får dem världens avdrag men när Totilas får det- nej då rider man glatt hem på 91 %. Tycker att dommarna kan sluta favorisera och se att även Totilas kan göra missar som också ska ha avdrag.

Förövrigt är jag KÄR i Favourit som Tinne rider Kyss, visserligen inte med i finalen men enormt fin och har utvecklas väldigt mycket på bara 1,5 år med Tinne som kämpar och kämpar trots att han inte är helt lätt :)

viktoria91
10/2/10, 2:00 PM
#11

#4 Kan inte annat än att hålla med! PRE:ns utsrålning och rörelsen klår lät halvbloden.Skrattande

Lindbygarden
10/2/10, 10:00 PM
#12

Så nu har jag sentomsider skaffat eurosport player!

Sitter o kollar Fälttävlan..

MiaMaria
10/3/10, 11:19 AM
#13

#9 varför pinsamt?

Annons:
Peppe
10/3/10, 1:45 PM
#14

#13 tyckte det såg hemskt ut för det mesta, ingen samling och omusklade hästar och ryttare som flaxade runt med händerna… inte vad jag hade förväntat mig på ett VM!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

marinelady
10/3/10, 4:02 PM
#15

Råkade slå på Dressyr VM (har haft pinsamt dålig koll tyvärr) och hamnade mitt i hästen innan spanjoren och sen fick jag nog ca 12 minuters av ståpäls, först denna helt underbart maskulina glada uppvisning som Fuego XII gav och sen Totilas lätta luftiga rörelsemönster, jag led nästan med amerikanen som kom efteråt, där hästen gav oss ett ganska bra program och gjorde alla rörelser men saknade det där spektakulära som dom föregående hade..

Sen visst Fuego föll på sitt typiska PRE mönster med lite för lite vila i steget  och kanske skulle vilja ha haft honom med mer arbete genom kroppen, men vem har sett när ryttaren klappar om sin häst på ridbanan och verkligen visar omvårdnad och lite lycka! Man kunde inte annat än le när dom kom igång..

Totilas som ser ut att vilja flyga och bara lättar från marken med sitt underbara rörelsemönster och mjukhet, Gal som bara sitter helt stilla och lugnt uppe på denna magnifika hingst.. mm tycker som sagt tycker synd om dom som dök upp efter dessa ekipage. Hoppas nu bara att dom inte avlar sönder hans bakknän och att han tas försiktigt fram till nästa OS och får ett långt lyckligt liv…

Lindbygarden
10/4/10, 7:17 PM
#16

#15 Hahaha ja där kan man tala om trist utgångsläge, inte alls kul att vara försten ut efter "storfantomen"!

marinelady
10/4/10, 9:55 PM
#17

#16 Nej tror inte någon domare kan klara av att se lite annorlunda på hästen som kommer precis efter… hårt men sant..

Papaya
10/4/10, 11:32 PM
#18

#15 Jag håller med dig helt och hållet. Bägge ekipagen var riktigt härligt ögongodis. :D Och som sagt, synd om ekipaget som kom efteråt. Kan ju inte ha kännts som ett så himla bra läge att hamna i. :/

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

exitingsvillemo
10/5/10, 9:02 AM
#19

Har helt missat tävlingarna, av en slump slog jag på Euro Sport när dom visade slutskedet i terrängen, men det var också allt.

Håller på att buffra filmen som länkades till nu och ska snart kolla på denna magnifika häst <3

Kimpa
10/5/10, 2:27 PM
#20

#19 är en till.
Den är inte så bra filmad, men musiken passar så bra in till hans program, man hör publiken och det blir bara showigare och showigare.
http://www.youtube.com/watch?v=OXJpfYihRTs

Annons:
Ninnii
10/5/10, 4:54 PM
#21

PRE hästen är ju helt underbar, sen sättet spanjoren är mot sin häst är fint att se. Han klappar hästen när han gjort något bra.

Upp till toppen
Annons: